äventyr på höga höjder

häromkvällen satt jag och mös en stund på balkongen med katterna när jag plötsligt hör hur det rasslar och skramlar bakom mig. Vänder mig om och får syn på Lovis som klänger sig upp på hustaket! PANIK! Hur får man ner katten från taket???
Insåg att jag inte kunde klättra efter henne utan att slå halvt ihjäl mig så jag sprang ut för att försöka hitta en stege till taket, fanns ingen! panik! in i lägenheten igen, ställer mig på balkongen och skramlar med matburken - känner mig som en idiot. Kattfan har satt sig längst bort och ger mig blicken som säger allt - idiot.
panik! vad gör man? ringer brandkåren? svindyrt.. och inte plockar väl de ner katter längre?
Efter ett tag har Lovis tröttnat på äventyret och vill komma hem igen, men hon vågar inte hoppa från taket ner på balkongräcket.
till sist tar jag till den ständiga nödlösningen - ringer mamma.
- Lovis sitter på taket och ylar som en varg, Sixten skenar runt i lägenheten och skriker. Vad gör jag?

Efter en stund överläggning har vi lösningen.
Jag springer ner och snor "kattstegen" som sitter på balkongen under min, stöttar upp den mot balkonstolpen, sätter mig i vardagsrummet och väntar... det tog inte lång stund innan fröken klätterapa kom smygande nerför stegen. Äventyret va över för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback