krokryggig vid 22...

i fredags ordnade underbara Angelika att jag fick komma till hennes fysioterapeut, hennes kommentar när hon började undersöka mig bekräftade det jag misstänkt länge:
-"Jag önskar den där läkaren va här nu, hade han känt på din rygg skulle han förstått att det här inte bara är musklerna..."
Resultatet visade iallafall att jag hade en sammandragning i nedre högersidan av ryggen som dragit mitt bäcken snett, i bröstryggen (alltså ungefär från där bh-bandet sitter och uppåt) hade jag först en kota som va förskjuten åt vänster, sen två kotor som var komprimerade, efter det ytterligare en kota åt vänster och slutligen en kota åt höger. Inte konstigt att jag hade ont i axlarna! mina stackars nerver var alldeles klämda och fick spasmer, men nu ska underbara Lily förhoppningsvis fått allt på plats. Har känt mig duktigt mörbultad efteråt men på ett bra sätt, ska återkomma till henne nästa vecka och diskutera om det kan behövas fler behandlingar.
Den krokiga ryggen är ett resultat av de vurpor jag gjort med hästarna senaste åren,men det sneda bäckenet beror på att jag spar mitt dåliga knä. Det som stör mig är att jag borde förstått att det va snett! jag har haft problem med att sitta rakt både i sadeln och i bilen senaste tiden, jag om någon borde fattat att det va bäckenet... men nu känner jag iallafall igen det när det kommer tillbaka.

Sixten ligger förövrigt på min mage och studerar skärmen på datorn med största intresse, han kanske dubbelkollar stavningen...

igår fyllde jag 22 jämna år, detta firades med familljen i fredags eftersom så många skulle jobba i helgen. Tacos och tårta satt fint! Igår va det kalas här hemma som gällde, klämde in de bästa i min tvåa och hade en rolig kväll. Men den bästa presenten ramlade in tidigt imorse, hög mysfaktor! Va väldigt segt att ta sig ur sängen sen... speciellt som det snöstormade! vem tillät det???

nu ska jag nog ta sixten och krypa ner i sängen, blir tomt utan....

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: johanna

vem e den hemlige?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback