det går bra nu...

igår svalde jag envisheten och gick till läkaren för att försöka ta reda på varför jag har så grymt ont i axeln. Läkaren klämde lite, kollade sänkan och sa: det är nog musklerna, ta en alvedon och hör av dig om det blir sämre.
Med andra ord; hon hade ingen jävla aning om vad det var för fel. Sen undrar folk varför jag är så skeptisk emot läkare...
Jag tror inte på att det bara är musklerna eftesom att smärtan sitter inne i axelleden, det går inte att trycka fram smärtan utifrån. Inte fan hjälper alvedonen heller...

i natt vaknade jag av att nån högg en kniv i min andra axel, eller åtminstone kändes det så. Har inte sovit nånting för jag kan inte ligga ner, röra mig eller andas utan att det känns som att nån sticker kniven i mig! skrek rakt ut när katten satte en tass på min mage...
Ska ringa och skälla på läkaren så fort som det bara går, det här kan inte ha med axlarna att göra. Det måste vara något annat. Tänker kräva att de kollar nacken och ryggen den här gången, är stenhård emellan skulderbladen bara för att jag spänner mig så mycket när det gör ont.

to be continued...

---------------------------------------------------------------

YES YES YES! jag har gett upp det här med läkare och fått en akuttid hos naprapaten imorgon kl 13. Måste krama Angelika extra hårt nästa gång jag träffar henne, underbara människa som ringde och tipsade om sin naprapat.

Läkare borde få en ordentlig genomgång i muskel- och rörelselära, uppenbarligen är det här ett ämne som bara passeras. Vi massörer, naprapater, kiropraktorer osv får redan från början lära oss en viktig grundregel:
- Vid subakut smärta sitter inte problemet där smärtan finns.

Alltså, hade jag stött på en häst med de här problemen skulle jag genast börja misstänka ryggen, vilket även är vad jag misstänker på mig själv för tillfället. Svaret kommer förhoppningsvis imorgon...


Kommentarer
Postat av: Tobias

Standardsvar när man ringer till någon läkare...

2010-03-18 @ 08:51:46
Postat av: eva a

Jag hade ont i höften för några år sen och jag vaknade av att det värkte som attan flera ggr på natten. Åkte in till akuten och då var det förmodligen en muskelfästes inflammation. Åt en alvedon och en iprem 2ggr om dagen i en vecka och det släppte. Fungerade tydligen som antiinflamatoriskt. Gjorde jävulskt ont. Men det gav med sig som sagt efter en vecka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback