<3 Skylab <3 1986-2010 <3

Idag har en av Sveriges bästa b-ponnyer fått galoppera ut på de evigt gröna ängarna. Efter att ha vuxit upp med honom i 21 år känns det nu tomt.

Han va ponnyn jag lärde mig rida på.
Han va ponnyn jag startade min allra första tävling på.
Han va ponnyn jag tog den allra första placeringen med.
Han va ponnyn jag red allra första SMet med.

Han kommer alltid ha en säker plats i mitt hjärta.



Vi försöker vara glada för de 21år vi haft med honom, trots allt har han uppfostrat alla oss tre syskon plus Caroline som lånade honom när jag blev för gammal för att tävla.

Han va en fantastisk tävlingsponny!

Han har vinster och placeringar t.o.m Msv B hoppning (det högsta en b-ponny får hoppa)
Han har vinster och placeringar t.o.m lätt klass fälttävlan (det högsta en b-ponny får tävla) samt startat SM
Han har startat 10 individuella SM i ponnygalopp och har då tagit guld -95, brons -96, silver -97 och utöver det aldrig varit oplacerad. Han har dessutom ett lag-SM guld 2000.
Han har vinster och placeringar t.o.m FEI dressyr (det högsta en b-ponny får tävla)

När han var 21år och pensionär köpte vi en rockard och körde in honom utan problem.

underbara ponny.. han var 3år och jag var 1år när han kom till oss. Han har alltid funnits där, nu känns det tomt att komma till stallet.

Känns konstigt att aldrig mer få brotta sig till en puss igen på mulen som va så rynkig att man kunde spela luffarschack på den.
Känns konstigt att man aldrig mer kommer få höra honom vässa tänderna på krubban när han äter kraftfoder.
Känns konstigt att aldrig mer behöva akta så att han inte duckar under grinden när man ska ta in honom eller gör en tjuvrusning ut ur boxen när man minst anar det.
Känns konstigt att aldrig mer få se honom...



-kärlek i mitt hjärta-


Kommentarer
Postat av: Elin

Usch vad jobbigt det är att förlora någon som stått en nära... Tänker på dig vännen. Han har det bra på de gröna ängarna...

Postat av: Eva A

Det blir ju en familjemedlem och det är många år ni fått tillsammans, och du får ha alla fina minnen kvar. ush Emelie nu kommer tårarna på mig med. Men han springer och bockar för fullt där han e nu och han slipper framför allt ha ont. Kram till dig!!!

2010-01-20 @ 14:46:50
Postat av: Lili

Nu kör Putte en bockarunda i Trapalanda, käkar gräs o hänger med Rocky o Mille. Möjligen är han lite sur för att Lillebror har snott hans box. Det kommer vi få igen för sen....

2010-01-20 @ 21:24:04
Postat av: Ida

Vilka minnen du har att bevara efter så många år. Han har det bra nu- och kanske träffar han både Flisan och Dundrum, mina ponnyer?

2010-01-20 @ 22:02:00
URL: http://idaaron.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Gillar du hästar? - Kika gärna in på min blogg då.

Bloggen är Sveriges tredje största hästblogg och har läsare från många olika länder.



Kika gärna in och kolla om du också gillar den!



PS. Om du gillar smycken så missa inte tävlingen jag har på bloggen. Där kan du vinna ett fint smyckes-kit från självaste Tiffany & Co.

2010-02-12 @ 15:30:16
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback