Vidrigt

Igår blev grannens högdräktiga sto knivskuren, mitt på blanka dagen!!! Grannen var hemma hela dagen utom en liten stund då hon åkte iväg, antagligen har idioterna haft koll på gården och tagit sig in till stoet då. Hon va beräknad att föla nästa dag... och de könsstympade henne. Enligt veterinären finns det ingen tvekan om att hon blivit sönderskuren med kniv, de jävlarna har skurit bort allting i bak på henne. Det är så vidrigt att jag mår illa av att tänka på det, hur fan fungerar någon som kan skada ett oskyldigt djur på det sättet?!!

De har transporterat stoet till Strömsholm, tydligen har de bäst erfarenhet av sådana här händelser där. Jag hoppas hoppas hoppas att allting går bra, att de kan rädda både sto och föl. Bara att transportera ett högdräktigt sto innebär enorma risker...

Händelsen är polisanmäld men eftersom ingen sett något kommer de antagligen inte få tag i de jävlarna. De skulle buntas ihop och slås ihjäl! Vem vet vad de ger sig på nästa gång? Eller var?
Vart fan är världen på väg när man ska behöva vara rädd för att låta sina djur gå i hagen och ha det bra? Ska man behöva ha en klump i magen varje gång man lämnar djuren obevakade? Hur fan skyddar man sig mot sånt här?

Jag har matat in ett mantra i mina hästar:
- Kommer det in en främmande gubbe i hagen med godis - sparka den jäveln i huvudet och spring fort som fan åt andra hållet!

Vi försöker sprida ut den här händelsen till allt hästfolk häromkring, ju fler som vet desto bättre. Om alla är på tårna och håller koll kanske vi kan få stopp på eländet.

Vet inte vad jag gör om nåt sånt här händer mina djur... älskar de...

Kommentarer
Postat av: Sandra

VAAA FAAAAN?!? Vad är det för sinnessjuka idioter!! Jag tvekar inte på ett nackskott. Verkligen, alla måste hålla koll nu! Hör av dig om ni ska bort och tävla eller nåt och ni vill att någon är hemma och ser efter gården. Fy faan vad arg jag blir!!

2010-04-29 @ 07:33:56
Postat av: Tess

FY FAN vilka svin!!! Hoppas verkligen att dom får tag på dom!!!!

2010-05-09 @ 00:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback