oh well...

i fredags bar det iväg till Österbybruk för att fira Annapannan som fyllt 21, blev en lugn kväll eftersom jag skulle jobba dan därpå...

    

det va tävling i Märsta söndags och man kan lugnt säga att det inte riktigt var vår dag...
Julle hoppade bara 110cm, blev en rivning i grunden. Lite snöpligt men han kändes fin iallafall..
Zapha va kanon första halvan i 110cm, tyvärr fick jag hjärnsläpp och släppte benen mot en oxer med en stooor PEAB-skylt på... Zapha tog tillfället i akt att smita förbi.. sista halvan blev inte lika bra kan man säga...
sen kom 120cm: vi började med ett stopp på första hindret, satt en stor skylt på den också (jag ska göra stora skyltar nu) men sen hoppade han rätt bra några hinder.. tills det kom en transportsträcka..då stack han med mig! vilket resulterade i att vi kom HELT FEL på en trippelbarr och tack och lov stannade han! annars hade vi garanterat kracshat.. men jag är inte besviken på honom, är fullt medveten om att det är en svår häst jag valt.
Nu blir det inga tävlingar förrän i oktober så vi ska satsa på träningarna den här månaden, troligen blir det ingen mer 120cm förrän nästa år. Men målet för i år var att starta 120cm och det har vi gjort! Nu vet jag vad vi måste jobba med under vintern och nästa år kommer vi kicka röv med de andra!

annars.. Lucky åker nog till Christine den här veckan, ska va där en månad på uppfostringsläger. Kommer bli lite skön semester för mig att ha en häst mindre.

har jobbat 7-12 idag, bästa passet. Lagade precis lunch: omelett med bacon och potatisbullar till (man tager vad man haver), kanske inte låter som en bra kombo men det blev riktigt bra faktiskt!
nu har jag gosat ner mig i fåtöljen framför tvn med varma bullar (nej jag har inte bakat- jag har fuskat..)
ikväll blir det första hoppträningen på många månader med Häxan, kärringen är säkert helvild men det är roligt att komma igång med henne igen.

Aqua har släppt sina greatest hits... nej världen slutade inte snurra för det.

-kärlek-


Kommentarer
Postat av: bodil

..nog är han väl en väl"sammansatt personlighet" zapha..men med dig på ryggen kommer det kommer det gå kanon i fortsättningen,han gillar ju dig! så jag säger grattis till 120-starten! jag gillar din inställning,som sagt ,nästa år,då jäklar!!!då vill jag komma o kolla! kram

2009-09-08 @ 19:41:05
Postat av: Elin

Vilka fina bilder! :-) Och va sugen jag blev på potatisbullar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback