fina grabbarna grus :)

hehe jaaa... fredagen fick ett oplanerat men trevligt slut :)
jag är hopplös
du är hopplös
vi är hopplösa
men roligt har vi!

i söndags var det dags för årets sista tävling med Julle och Zapha, vi släpade oss ur sängen kl 5 för att fara till Rimbo.. ja hästmänniskor är galna...
i 1m va Zapha jättefin i grunden men blev lite stark i omhoppningen så det blev 4 fel där.
Julle däremot var kung, felfri ritt och seger! 5 sekunder snabbare tid än tvåan... vann ett väldigt fint täcke :)

 

i 110cm blev det en rivning på andra hindret med båda två fast av helt olika orsaker, inte mitt hinder helt enkelt. Men de hoppade fantastiskt fint båda två utöver det, Zapha bjöd på sina bästa språng och det kändes så härligt okomplicerat att rida honom. Fantastiskt!

Nu är det alltså sluttävlat för deras del i år, tycker att de förtjänat det. Räknade ut att Julle har tagit 12 placeringar på 19 starter i år, bra statistik måste jag säga.

90cm – 2 starter, 1 felfri

95cm – 1 start

1m – 6 starter, 3 segrar, 1 2a plats, 1 3e plats

105cm – 1start och 1 7e plats

110cm – 9 starter, 1 seger, 1 3e plats, 1 4e plats, 1 6e plats

imorgon ska jag hämta hem Lucky från Christine, mysigt att få hem elefanten men fick just veta att hon tagit bort sin ögonsten idag... han har varit skadad längre tid men jag vet att det beslutet satt långt inne. Tycker så synd om Christine just nu, finns inget värre än när man måste ta det beslutet.
R.I.P Cadet

Gloria med Mando Daio ger mig kamplust...
-kärlek-


Kommentarer
Postat av: Johanna

vill nog allt höra imorgon ang fredagen???

2009-10-15 @ 20:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback