:)

herregud vilken fullspäckad vecka det varit så här långt!

i måndags hjälpte jag Lili att flytta hem till mig samt flyttstäda den gamla lägenheten, ja jag är världens bästa lillasyster! vi hade grym träningsvärk båda två efter att ha sprungit i alla trappor, hatar att flytta när det inte finns någon hiss! just nu har jag en inneboende tills hon hittar något eget, det har ju sina för- och nackdelar såklart men vi ska nog få det att funka...

i tisdags va det hoppträning med Zapha. vi började hela lektionen med att värma upp varandras hästar! Zapha var en riktig gentleman mot Angelika, jätte skönt måste jag säga. för ett år sen hade jag aldrig gått med på att byta eftersom jag vet hur illa han tycker om att byta ryttare men det gick som sagt galant den här gången.
Själv fick jag prova på Angelikas heta lilla sto, va jätte roligt! Hon påminde mycket om Häxan så det blev ingen större omställning. Efter det här lilla bytet var Zapha dock lite orolig i själen och det kom ut på det enda sätt han känner till, FRAMÅT!!! fullt ös hela lektionen igenom, hade ont i händerna efteråt men men.. det här är ju något vi måste jobba med så jag va nöjd ändå.

i onsdags galopperade jag först Julle och sen Zapha på stubbåkern kl 7 på morgonen, va riktigt mysigt faktiskt. sen brassade jag iväg till Tierp för att rida Lucky innan jobbet. Åh va mysigt det va att få krama om min elefant igen! jag saknar honom lite faktiskt.. ridningen gick kanon! Blev mest markarbete över travbommar, galoppbommar och ett kryss. Fick mycket tips av Christine som jag ska ta med mig till nästa gång, den lille gossen hade dessutom lärt sig galoppombyten som han mer än gärna lät mig känna på... gullunge!

i torsdags var jag äntligen ledig och då flög städtanten i mig! spenderade tre timmar med att dammsuga och skura överallt (t.o.m bakom kylen och spisen!!!), torka lister, skrubba rent köksfläkten och ventilationerna, putsa fönstren, tvätta fyra maskiner (lyckades sno tvättstugan från en tant med ledbesvär, Im going to hell for sure!), skura ur ugnen och skrubba ur sopskåpet.
Jag hatar egentligen allt husligt men ibland får jag mina ryck och då är det bara att se upp för jag städar ALLT, kliade i fingrarna att kila över till grannen och städa undan vad det nu än är som gör att det luktar fis i trappuppgången (Emil, känn dig träffad).
Efter denna slitsamma förmiddag belönade jag mig själv med pannkisar! Sen fick jag ta en oplanerad tripp till Uppsala för att lämna nycklarna till Lilis gamla lägenhet, ja jag är världens bästa lillasyster!
Kvällen avslutades med de bästa fyrbenta...

idag har jag haft min första fight på väldigt länge med Zapha, var länge sen jag fick jobba så hårt för att han inte skulle gå hem med mig trots att vi hade sällskap. Benen var spaghetti efteråt men jag vann! vet inte riktigt vad som utlöste denna fight, hoppas han inte är på väg in i en trotsperiod...

annars då... haha ja hände något ytterst oplanerat igår, var kanske inte så jättesmart av mig men.. jag vet ju att jag inte kan säga nej...

I'm young and I'm hopeless

-kärlek-


Kommentarer
Postat av: Emmaslemma

Idag kom städtanten till mig! Har precis spenderat tre timmar med härlig toalettstädning, dammsugning, golvtorkning och ugnsrengöring. Så jävla skönt när det är klart!! Vågar inte borsta håret ifall det skulle komma strån på fina golvet..

Postat av: Johanna

ja du är vekligen världens bästa lilla syster.... vad kul att det gick bra m Lucky

2009-10-02 @ 18:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback