Älskade hästar <3

måste bara få tala om hur fantastiska mina hästar är innan jag kryper ner i sängen...

Det va hoppträning med Häxan och Zapha idag för Cissi, vi kämpade på med de idéer Pontus gav oss i helgen och det fungerade väldigt bra även på Häxan. Hon va ju fortfarande het på gröten men jag kunde få henne att slappna av på ett helt annat sätt fram till och över hindret, var väldigt nöjd med henne.

Zapha va kung idag! Lugn och sansad men ändå med motor. Vi hoppade en oxer på 140cm för första gången! Och dessutom på lång distans! Det som alltid brukar vara så svårt för oss men nu gjorde vi som Pontus föreslagit och se... hästen gick som en klocka. Stadiga galoppsprång hela vägen fram och sen - POFF- sköt upp som en raket på styrka istället för fart. Vi hoppade även en bana som pendlade mellan 110-130cm, samma sak här. Lite het ibland men överlag mycket lugnare än vanligt och bara klippte hinder efter hinder, det ena bra språnget efter det andra...

Nu väntar en tuff period för oss dock, det kommer krävas mycket arbete från min sida för att anamma det här nya tänket och jag får räkna med bakslag. Men det kommer vara så värt det!

 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
kommer leva på det där språnget ett tag nu

Mamma satte griller i huvudet på mig också... tanken att kanske ta tag i en av många drömmar jag hade förut. Måste tänka igenom det här för OJ va frestande det kändes nu... Strömsholm? Flyinge?

-kärlek-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback