Tävling :)

i helgen har det tävlats som bara den i Tierp!
På lördagen åkte jag med alla tre och hoppade 90cm och 95cm, på söndagen åkte jag bara med Zapha och Julle och hoppade 110cm.
Häxan va kolugn ända tills hon fick syn på Zapha när vi galopperade mot det första hindret i 90cm, då skulle hon minsann inte gå utan fjantade runt på bakbenen. Men ett par smällar i rumpan fick damen på bättre tankar och sen hoppade vi hela banan, blev en rivning men det gör mindre.
I 95cm tänkte hon tjaffsa men jag fick henne snabbt på bättre tankar, dock visade hon att det minsann finns galoppörer i släkten för det gick alldeles för fort hela banan igenom! Blev såklart lite rivningar då, vi har en del att jobba på här...

Julle va felfri i 90cm och blev sjövild i 95cm. Drog järnet med mig och var allmänt tokig... vet inte riktigt vad det flög i gammelgubben... men på söndagen hade han lugnat sig och gick suveränt istället, blev ett snöpligt pet i grundomgången men jag är ändå nöjd.

Zapha va faktiskt bäst den här helgen också, vet inte vad som hänt. i 90cm var han felfri, i 95 cm stack han med mig mot en oxer så den rev vi (vet inte riktigt varför, men alla tre var helgalna i 95cm???). Däremot gjorde han en kanonrunda i 110cm, en bom åkte i grunden men det får läggas på mitt konto. Jag är iallafall skitnöjd med honom..
De tog fina bilder på ritterna, blir lite sugen på att köpa...
Sandra kom ju förbi på söndagen och tittade, alltid lika roligt att träffa den bruden.

idag var jag sjukt trött på jobbet, försökte låsa upp vanliga dörrar med knappen på bilnyckeln och såna grejer..
men det är bara att kämpa på. efter jobbet var det dags för Luckys första hoppträning någonsin! han skötte sig superbt! min elefant kan lyfta på benen när han vill, hoppade liten bana och han tittade inte på nånting. det blir nog häst av den där..

nu ska jag vara duktig och skriva lite på mitt projektarbete, sen kallar sängen.. kan höra den ropa på mig...

   
-kärlek-    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback