E-tuna, brandlarm... hästar...

i onsdags gjorde elin, linda och jag en roadtrip till Eskilstuna för att hälsa på vår kära Emmaslemma och fira att hon blivit hela 21 år gammal. resan dit var spännande då gps:en dog innan vi nåt E-tuna och ingen av oss hade någon karta med. envisa som vi är tänkte vi: hur svårt kan det va?!! och snurrade därför runt en bra stund innan vi gav upp och ringde efter hjälp.. men nu har vi sett en hel del av E-tuna!
kvällen blev lyckad och dagen efter hann vi med lite ordentlig sightseeing innan det va dags att skynda hem då jag skulle jobba på kvällen. När vi åkt förbi Strängnäs hör jag något som brakar till... bromsarna på vänster framhjul bestämde sig för att ta kollektivt självmord. bilen låter förj*vligt när jag bromsar, men vi tog oss hem... humtidum..

i fredags gick brandlarmet på jobbet, då blev det fart på oss kan jag lova. alla sprang runt som yra höns, skönt och se att brandrutinerna sitter i ryggmärgen...

i lördags skulle jag ha tävlat med Häxan men hon var lite halt dagen innan, så Julle fick rycka in som reserv. Han skötte sig kanon! Vi kom 3a i 1m och sen rev vi sista hindret i grunden i 110cm, lite surt men jag är jätteglad över honom iallafall. Mamma ställde dagens kniviga fråga:
-Hur många gånger har du och Julle gjort det här?
miljontals..han är den bästa!


på kvällen hjälptes pappa och jag åt att sko Lucky, han har börjat lära mig. jag har träningsvärk....

Zapha va i gasen idag, blev rädd för grannens kor (för de har han ju aldrig sett förr!!!) och gick i tjusig passage förbi, verkar inte vara något fel på honom längre...

Lucky var lite trotsig idag, så därför fick han jobba lite extra...

har jobbat ikväll... lugnt och skönt.. tycker jag iallafall.
nu måste jag nanna kudden.. pussnatt!

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag tyckte vi skötte brandlarmet kanon,ingen brann ju inne =)

2009-05-25 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback