*host hack*

jag har blitt stormförkyld... igen... va hem till en gubbe igår som jag inte varit hos på några veckor och han konstaterade att jag faktiskt va förkyld sist jag var där också... nedrans.. har varit uppe sen halv sju för jag kan ändå inte sova! vilket suger eftersom jag egentligen är väldigt trött. Skulle jobbat 12-19 igår men det blev 12-22.15 istället... det går magsjuka bland personalen nu... vilket alltid gör mig nervös eftersom jag är i riskzonen... handspriten är min bästa vän.

i söndags sa displayen på min mobil gonatt och har inte velat vakna sen dess. Fick lite lätt panik eftersom jag befann mig ensamen i Lilis lägenhet utan väckarklocka och skulle börja jobba kl7 nästa dag. Efter att ha stått på huvudet i hennes kartonger lyckades jag rota fram en stackars bortglömd gammal väckarklocka. phuuu...

Zapha gick fantastiskt på dressyren i måndags, mjuk som smör från början till slut! fick beröm av Uffe (och han är inte den som berömmer i onödan), blir så glad när allting känns så lätt på honom... får jag bara till det lilla lilla som fattas kommer vi snart göra perfekta travökningar.. vänta bara...

i tisdags var det Julle och Zapha som fick åka på hoppträning och Julle var mer än lovligt taggad! Stackarn har väl känt sig lite åsidosatt när han bara fått gå hemma och det gillas inte av gamla tävlingsrävar! Studsade runt som en gummiboll, vilt frustande och slängande med huvudet så att han bara nästan knockade mig med jämna mellanrum. Cissi blev lite nervös men efter alla dessa år tillsammans vet jag att hålla mig undan från Julles huvud... gammelgubben blev helnöjd när Cissi drog upp hindren lite åt oss, fick iallafall hoppa 120cm och det va härligt! haha fast jag glömmer ju bort att han är ponny. Kom på mig själv i bilen med att tänka:
- Jag hoppade 130cm med Zapha men bara 120cm med Julle idag...
Hallå!!! Zapha är storhäst och typ 20cm högre... 120cm är iallafall Msv B för Julle.. men det är klart... jag har ju hoppat 140cm med den galningen... det va tider det...
Zapha va iallafall också laddad som tusan men hoppade kanoners, det blir lite svårt bara när han rullar ihop nacken för mycket.. men vi kämpar på. Än så länge har han hoppat jättefint på pessoat och inte känts för stark, hoppas att det håller i sig nu. Va så roligt att hoppa lite större med honom igen, vi har inte gjort det på ett tag nu eftersom vi fokuserat på lydnaden. Men nu jäklar börjar det hända grejer! Måste bara tänka; mjuk i handen, mjuk i handen! hela tiden...

Nu ska jag kolla om det går att anmäla till Jälla innan det är dags att motionera lite hästar.. ska åka in till stan innan jobbet idag med... blir en tripp till Hööks med Ida och sen måste jag till sjukan och lämna veckans blodprov.


jag vill ha sommar...

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Johanna

ledsen att du fick ta mitt pass,hoppas det gick bra iaf. vilka härliga sommarbilder

2009-03-19 @ 14:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback