börjar bli lite sugen nu...

... på både det ena och det andra måste jag säga...

började kika på tävlingsterminen för i år, skulle tro att första tävlingen kommer bli Jälla 25 april. Antagligen åker jag med Julle, Zapha och Häxan då om det är väder för hästbussen, då får de lite tid på sig att komma igång på allvar. Känner att vi behöver få lite träningar i kroppen först, är lite ringrostig själv faktiskt..

Zapha gick iallfall kanon i tisdags på hoppträningen, provade att hoppa på det tredelade pessoat. Var lite fundersam på om han skulle bli för stark men det var inte så farligt, det enda problemet jag har är hur jag ska bete mig när han "rullar ihop nacken och knäpper av" som vi så fint uttrycker det på hästspråket. Det blir ett sånt otroligt moment 22 då... försöker jag lyfta upp nacken med handen och driva på så bara kortar han sig mer och studsar, försökar jag bara driva på rullar han ihop sig ännu mer och sitter jag still händer det inte så mycket mer än att han biter sig i bogen och trummar vidare.. om han inte väljer att surna ihop och börja springa åt sidorna vill säga... men det va mer förr... han är så OTROLIGT mycket bättre nu än vad han var för ett år sen. Å andra sidan är inte jag så som jag var för ett år sen heller, mitt självförtroende börjar komma tillbaka igen och ni anar inte hur skönt det är.
Nånting hände i somras, kan inte sätta fingret på vad det var men nånting hände som gjorde att det sakta men säkert började lossna. För ett år sen var allting bara ett kaos med Zapha. Han stod på bakbenen och sprang som han ville med mig oavsett om vi var hemma eller på träning, oavsett om vi var själva eller hade sällskap. Alla kom med goda råd från höger och vänster tills det bara blev en enda gröt i mitt huvud och jag visste aldrig hur jag skulle bete mig! Ena stunden skulle jag testa att göra så, andra stunden skulle jag göra si... men till slut fick jag nog själv. Satte ner foten och sa nu får det vara bra, nu gör jag det här på mitt sätt! Jag kan inte göra som alla andra för jag rider faktiskt inte som alla andra! Angelika kan sätta sig på Zapha och vara "tuff" och det funkar, men försöker jag härma blir det bara löjligt för jag är inte sån och han funkar inte med mig på det sättet. Jag måste få göra det här på mitt sätt även om det kanske tar längre tid... och kan man tänka sig, att lyssna på mig själv och faktiskt göra det som funkar bäst för mig verkar ha varit det bästa sättet trots allt. Nu hoppas jag att Zapha och jag har många ROLIGA tävlingsår framför oss!

Lucky är underbar... och söt.. och han går redan på tygeln den raringen... om allt känns bra och han är redo för det ska jag nog visa honom på 4-års kvalitets i september, skulle vara så roligt att få en bedömning på honom.

igår va Lili, mamma och jag in till stan en sväng. Var ju tvungna att spana in den nya Hööksbutiken! Det blev ett vintertäcke till Zapha, som jag DRÄNKTE i antibit-spray, vill ju inte att Lucky ska slita sönder det... de leker så våldsamt mina hästar... blev även en ridtröja och dvdn Rörelse utan gränser (film om hästmassage) som min rektor gjort. Bra studiematerial tänkte jag... sen shoppade jag lite på H&M inför lördag och tog ett varv på Systemet :) på lördag blir det ju utgång!

nu ska jag åka till ridhuset med Häxan och Julle och hoppa lite... Julle har inte hoppat på ett par månader så det kan bli livat!

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Johanna

måste komma ut å rida snart...blir sååå sugen

2009-03-06 @ 15:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback