Diplomerad hästmassör

Nu är det klart, i lördags fick jag mitt diplom! Det praktiska provet gick galant trots att jag var lite nervös och jag har överlag haft en riktigt bra vecka. Vi va 15st på kursen och ungefär 10st av oss blev diplomerade, så jag känner att jag har all rätt att få vara lite stolt över mig själv. men nu börjar allvaret, att starta eget...

idag var vi i Krusenberg och firade min moster som fyllt 60år, var roligt att få gagga lite med kusinerna och njuta av vädret. det va väldigt fint där alldeles vid mälaren, missade dock att ta med mig badkläderna..

sen känner jag att man borde skriva en rad om Michael Jackson. När jag slog på radion i fredagsmorse pratade de om det tragiska som skett och jag tänkte:
- han kan ju inte vara död...
men jodå..

oavsett om man var ett fanatiskt fan eller inte kan man inte förneka att han var en otrolig entertainer och jag hoppas att när skvallerpressen gjort sitt, dvs plockat aset som svultna gamar, kommer man minnas honom så som han var under sin storhetstid. För på scenen var han den bästa, the true king of pop, rock and soul som Elizabeth Taylor sa.
visst känns det sorgligt att han inte fick göra sina avskedskonserter, men den stora frågan är:
Hade han orkat med de eller hade han dött på scenen istället?
Det får vi aldrig veta, men jag hade unnat honom att få stå på scen och en gång för alla visa vilken otrolig artist han var.
i och med Michael Jacksons död går solen ner över giganternas era, i en musikvärld där "Idol" producerar halvdanna artister på löpande band finns det inte plats för det nya och unika. Vi kommer aldrig mer få se någon som Elvis eller Michael Jackson och vi ska vara tacksamma över att ha fått upplevt det.
Genom sin musik blir han odödlig...



Heal the world
Make it a better place
For you and for me
And the entire human race
There are people dying
If you care enough
For the living

Make a better place
For you and for me...

R.I.P Michael Jackson


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja stort GRATTIS till dig, du har kämpat hårt. Känns skönt nu när det är klart eller hur.

2009-07-05 @ 10:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback