Borlänge och midsommar

blir en snabb uppdatering för jag måste verkligen sova!

Midsommarafton jobbade jag till 15.00, sen packade jag bussen och red Zapha och Julle innan vi åt en mycket god middag... GRILLAT! kan det bli mer sommar?

MIdsommardagen bar det av till Borlänge för att tävla, gräsbanan var tämligen sönderriden eftersom det regnat så jäkligt och funktionärerna otrevliga. Råkade i luven med överdomaren en sväng, hon va en kossa kort sagt. inte mitt fel att de måste jobba på midsommarhelgen... Hästarna var iallafall superfina båda två!
1m: Båda hade en varsin rivning, samma hinder surt nog.. blev en halvhalt för mycket....
110cm: Julle hade 8fel i omhoppningen och kom 6:a, vi hade överlägset snabbaste tiden men bommarna ska ju ligga kvar också... Zapha hade 8 fel i grunden, de hade preppat banan med grus där den var som mest slipprig vilket resulterade i att det blev tunggalopperat genom gruset. Jag tyckte att jag behövde hjälpa honom  hålla galoppen så det blev en katapulteffekt kan man säga när vi väl kom upp på gräset igen. Allt krut kom ut framåt och vi rev två hinder i följd, men han hoppade den breda vattenmatta och alla andra titthinder utan att ens blinka så jag var mycket stolt. inte verkade han bekymrad över att hoppa på gräs heller...

på kvällen bar det först av till Österänge för att ställa bilen hos emma, äta muffins och sen fara vidare ihop med emma och elin till lövstabruk. blev en lyckad kväll med alldeles för mycket alkohol, många kramar av folk man inte träffat på mycket länge och dans såklart. däckade hemma hos emma vid 3-tiden och vaknade strax efter 9 med kläder, smink och smycken på, linserna fortfarande i ögonen, uppsatt hår och oborstade tänder. kort sagt, inte mitt vackraste jag...

idag upptäckte vi att häxan är halt igen, misstänker att det är något med vänster knäled. mamma ska boka tid på mälarkliniken fortast möjligt... jag blir så less...

imorgon drar jag till Ekerö för att avsluta min utbildning till hästmassör, ska vara där till på lördag. håll en extra tumme för mig så att jag klarar det praktiska provet! vill ju så gärna göra det här...
ses om en vecka suckers!

 
-kärlek-

Kommentarer
Postat av: eva och kissarna

Du fixar det!!! vi håller både tummar och klor här.

2009-06-22 @ 18:01:41
Postat av: Elin

Tack för senast! Lycka till på det praktiska provet!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback