Storm!

Herregud så det blåser ute! va nästan lite otäckt att köra bil måste jag säga. Idag skulle jag egentligen åkt upp till ridhuset med Julle och Häxan och hoppat av de lite innan dressyrträningen med Zapha ikväll, men mamma och jag kom överrens om att vi INTE vill köra transport nån av oss i det här blåsvädret. Så det blir till att vara hemma ikväll istället, det finns ju möjlighet att åka iväg senare i veckan.

I torsdags hade jag tänkt sätta igång Lucky igen efter vilan men det kunde ju jag glömma! Den rackaren har antagligen stegrat sig på en pinne och har fått ett rejält skärsår på bringan. Håller tummar och tår för att det inte ska bli ett alltför fult ärr, sårkanterna hade hunnit börja torka när vi upptäckte det så det kan ju inte sys.
Han måste iallafall vara världens koolaste 4-åring (tänk att han är 4år nu!!! hur gick det till???) Satte mig på huk i boxen och fotade såret med blixt, bra att dokumentera lite hur det läker (märker att hästmassören i mig börjar ta över). Han rörde inte en nerv när kameran blixtrade! Det är mattes bäbis det..

Igår fyllde Lili år och det firades med tacos och frukttårta, väldigt gott även om jag blev tvungen att hetsäta för att hinna innan jobbet. Jag, mitt dumma nöt, har ju framförhållning som en vilsen gnu på rullskridskor. Mitt kortison tog slut igårmorse och jag tänkte:
- jag ska ju till sjukhuset imorgon så det är ju lugnt, kan hämta ut mer då.
Valsade omkring hela morgonen med denna fina övertygelse tills jag ställde mig i duschen, då slog klarheten ner som en blixt. Det är ju inte förrän NÄSTA måndag jag ska till sjukan! alltså den 18:e!
Så då blev det till att brassa in till Gränby innan jobbet bara för att upptäcka att jag inte alls har något recept på kortison kvar som jag återigen varit så övertygad om. Tack och lov var tanten i luckan väldigt snäll och gav mig en burk iallafall mot att jag lovade att ringa läkaren genast nästa dag och ordna med ett nytt recept. Tackade och bockade!
Ringde nu på morgonen och sa till om att jag måste ha recept som räcker även för Thailandresan, räknade ut att jag kommer göra av med 210st tabletter från idag fram till vi kommer hem från Thailand. Det är 8,5 burkar kortison! En sjuhelsikes massa tabletter måste jag säga...

Nej nu ska jag ta och äta en tårtbit tror jag...tycker att jag förtjänat det efter att ha kämpat mig fram på jobbcykeln i den här stormen! har gått upp 3kg! Heja mig..


Snart åker vi!

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Johanna

ha ha gumman du planerar ju lika bra som jag typ =)

det var en jäkla massa tabletter...narkoman där.

skulle ju egentligen bara kommentera Luckys sår...usch stackars liten!

fina ni är på kortet

2009-01-12 @ 23:17:07
Postat av: Sandra

Shit vad med tabletter du äter! Bara det får dig att må bra så är jag glad :) Förtsätt uppåt med kilona nu!

2009-01-15 @ 21:23:48
Postat av: Lili

God damn vad fotogenique man är... tihi....

2009-01-17 @ 12:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback