Phuket och Patong

Nu ar vi har!
Planet blev forsenat fran Arlanda pga en isklump som gjorde att de inte kunde lasa den bakre dorren, lite surt men vad kan man gora at det? Vi anlande iallafall till Phuket vid halv 8 pa kvallen, thailandsk tid, (det va 28 grader varmt kan tillaggas) och tog en airbus till Patong (som vi hyrde av varldens sotaste lilla gay, ville bara krama om honom!) och vart hotell. Med pa bussen var en otroligt jobbig indier (vi tror iallafall att han va indier), han va stressad redan fran det att han satt sig i bussen! suckade och kranglade och gapade at chaufforen: hello you! how long? how long? we been going for hours! osv osv. stackars busschaufforen var ju inte sa hajj pa engelska heller plus att thailandare ogarna hojer rosten sa han bara svarade: stop stop! hela tiden. efter en stund hade jag god lust att oppna en dorr och sparka ut den dryge fan (indiern alltsa, inte busschaufforen), synd bara att dorren va locked. maste varit nat skumt med den dar mannen, han nastlade sig in fore oss i kon vid passkontrollen i phuket och verkade ha nagot strul med sina papper for vi fick ga fore honom medan han kranglade runt... sikna manniskor det finns...
nar vi iallfall hittat vart hotell och checkat in, bestamde vi oss for att undersoka staden Patong och tog en promenad. helt galen stad kan jag saga, men rolig! vi hittade stranden ocksa, den ligger alldeles runt hornet... vattnet ar ljummet! blev en bananapanncake med choklad till kvallsmat, valdigt gott.. kommer det bli fler av...

sov som en stock i natt iallfall, ACn ar fantastisk i vart rum!
idag har vi bara legat pa stranden och latat oss.. skvalpat runt i det ljumma vattnet... kommit fram till att vi absolut skulle kunna tanka oss att aka hit en gang om aret, inga problem! bara att borja spara pengar nar man kommit hem igen haha! jag har aven kommit pa att det har ar nog forsta gangen nansin som jag inte behover halla koll pa klockan, man ar ju alltid pa vag nagonstans kanns det som men inte har. har far jag allting serverat sa fort jag kliver utanfor mitt hotellrum, man far val akta sa man inte blir bortskamd haha! folket ar sa fantatiskt glada och snalla hela tiden, marks att de ar radda om sina turister. men a andra sidan ar vi ju ocksa deras levebrod och jag har bidragit lite idag. har inforskaffat ett par sandaler med guldremmar (skitsnygga) och en vit sarong med oranga blommor, vi ovar oss flitigt i att pruta. det ar lite roligt faktiskt, de bara skrattar och ser det som en sport. vem ar bast pa att forhandla om priset, du eller forsaljaren? blev nyligen indragna av en skraddare ocksa. vi far se om vi ska lata honom sy upp nanting nar vi kommer tillbaka hit, vore kul men vi vill aka till Bangkok forst. semestern ska ju avslutas har i Patong sa da ar det lattare att vara lite mer impulsiv eftersom att vi vet hur mycket pengar vi har kvar da.
varmen ar faktiskt riktig skon, inte jobbig alls an sa lange. Lili brande sig lite idag men jag har klarat mig. daremot ser vi ut som pudlar i haret pga luftfuktigheten, Lili ar dock mer pudel an jag eftersom hon har annan harkvalitet. bara att satta upp haret i karringknut, bort med luggen och vara glad over att brannan blir jamn.

just nu har vi hittat ett litet internetcafe, ska ata lite middag snart... imorgon blir det stranden innan vi tar bussen till Bangkok pa eftermiddagen, blir till att sova den natten pa bussen men det tror jag att vi kan overleva..

nej nu orkar jag inte skriva mer, nu ar jag hungrig!

ha det gott dar pa andra sidan jordklotet!
-Emlan, same same but different-


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, det låter som ni har det toppen! Passa på att njut lite åt mig med! Kram

2009-01-29 @ 19:29:59
Postat av: Eva Alm

Ja njut och tänk inte på oss här hemma inte, Vi kan säga att vi saknar er på jobbet. Kram på er o akta solen!!

2009-01-31 @ 07:21:18
Postat av: malin nilsson

åh de låter underbart!!!!! :D x

2009-01-31 @ 08:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback