träningsvärk och skavsår i röven

sån blir man av att hoppträna två hästar på raken, men jäklar va bra de gick igår! Häxan gick visserligen och skrek efter Zapha hela tiden, som fick finna sig i att stå i en av uteboxarna så länge. Han skötte det utmärkt, de måste vänja sig vid sånt här nu om det ska gå att åka på meeting med de. Men det gör inget att hon skriker för hon hoppade som en liten gummiboll över hindren när det väl skulle jobbas, cissi var också jätte nöjd med henne. Tyckte att det va stor skillnad bara från första gången hon såg henne, det är min kärring det! ska dock prova att hoppa henne på syntetbettet nästa gång, få se om hon slappnar av lite mer då...
Zapha var glad över att få hoppa igen, kändes mjuk som smör i kroppen efter dressyrlektionen i måndags. Han börjar bli så fin i kroppen nu, äntligen äntligen har han fått en rumpa! som är rund! och rundare ska den bli... försöker rida så mycket som möjligt i djupsnön nu, måste ju passa på medan den ligger kvar...

igår hade jag samtal med Dr. Rorsman igen (min läkare har verkligen det perfekta doktorsnamnet!). Jag blev ju dålig igen när jag kom hem från Thailand, så fick komma in på akuttid till Akkis. Lösningen på problemet blev att ge mig YTTERLIGARE en medicin som de ger när man ätit kortison ett längre tag utan att det ger önskad effekt. Men den har väldigt mycket biverkningar den här tabletten så jag måste lämna blodprov en gång i veckan i 8 veckor nu till att börja med, sen skulle det tydligen räcka med att bara lämna en gång i månaden. Blir lite less på att jag aldrig kan få bli färdig med alla dessa tabletter! framför allt tycker jag inte om att äta så höga doser kortison hela tiden, det är ju inte bra i längden.. men vad ska man göra när man blir sjuk så fort man kommer ner på 35-40mg om dagen?

idag red jag iallafall Lucky igen! vi red ut i snön med honom och Julle, med tanke på hur Zapha, Lucky och julle farit runt i hagen på morgonen var jag beredd på det värsta. Men han nöjde sig med att busa lite med huvudet några gånger, brydde sig inte ens om att bocka när vi galopperade! Så idag tog jag min första riktiga galopp på honom ute i det fria! va så mysigt... blir bara mer och mer kär i honom... min bäbis...

just nu sitter jag på jobbet och väntar på att mamma ska sluta, vi samåkte hit idag. måste ju spara på soppapengarna när det går... kan det inte bli fredag nån gång så man får lön? fick iallafall lite bättre lön än väntat den här månaden eftersom min löneförhöjning började gälla... trevligt värre.. och från 1 mars börjar mitt 3-månadesvikariat gälla så då blir det månadslön och schema, stora förändringar.. trevligast ska det bli att få dubbellön i mars haha.. samma dag som jag tänkt fira min födelsedag... livsfarligt!

imorgon ska jag nog ta mig i kragen och lägga ut bilderna från Thailand på bilddagboken, har faktiskt inte haft tid att göra det innan.... och på lördag ska jag besiktiga bilen, undrar hur mycket fel de hittar.. kanske borde ringa Peter och boka en tid med en gång... bromsarna har ju kärvat lite på vänster framdäck... jag vill ha en ny bil... tack...

nej nu orkar jag inte skriva mer, kan ju inte skämma bort er alltför mycket med uppdateringar!

-kärlek-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback