snorkla... festa... bakis.. och arets kock ar avgjord!

igar hade vi nog en av de absolut basta dagarna har! vi stack ut pa en heldagstur med snorkling runt oarna kring Phi Phi, det va F-A-N-T-A-S--T-I-S-K-T!!!  vattnet ar sa klart att man kan se sakert 10m rakt ner utan problem och det finns fiskar i alla mojliga farger och former.. dock sag vi inga hajar vid sharkpoint... traffade tva svenska tjejer pa baten ocksa som vi hangt lite med efterat, alltid kul att lara kanna nytt folk. lyckades aven charma in oss rejalt hos personalen pa baten! ett gang kaxiga thaigrabbar som vi lyckades slanga i vattnet ett antal ganger! det blev ju en hel del bad och lek utover snorklandet, hade galet roligt och ville verkligen inte att dagen skulle ta slut!!! Lili och jag fick aven kora baten ett tag... det va spannnande... sager bara det, om vattnet var sa har varmt och skont hemma i Sverige skulle jag inte vara san jakla badkruka!
pa kvallen blev det strandfest med vara nya kompisar, vi hade kul... traffade aven tva helskona irlandare pa vagen hem till var bungalow, de alskade att vi ar mer eller mindre uppvaxta med filmen The Commitments...

idag ar vi dock lika mora som tva gamla karringar. hur fan gor ungdomarna som festar varenda dag har??? va lite fundersam pa hur mycket min stackars mage skulle straffa mig idag men faktum ar att efter tva Loperamid, ett glas Resorb, mycket vatten och enbart mat som ar mild mot magen har jag klarat mig igenom den har dagen hur bra som helst... Resorb ar min nya basta van.. idag har vi iallafall bara slappat pa Long Beach, legat i en strandstol och last i min bok. har precis borjat lasa Flyga drake och herregud vilken fantastiskt vackert skriven bok! den ar valdigt svar att lagga ifran sig..

har ju aven fatt veta att var otroligt duktige kusin Viktor blev Arets kock! tank att vi har en sa fantastisk kock i var slakt, stort grattis till honom!

nej nu ska vi ivag och ata lite, blir nog en drink pa stranden sen.... glom inte att lasa
Lilis blogg ocksa, kan ju handa att hon kommit pa nat som jag glomt just nu...

-Semlan, trivs som fisken i vattnet-

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har fått kort! Wiiie! :) Tack så mycket. Passa på att vrångnjuta nu de sista dagarna som är kvar. Puss

Postat av: Anonym

Ja ni flickor snart är det dags att komma hem till verkligheten,

haha

2009-02-08 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback