"Du som är så fin borde kunna få vem du vill"

Hästarna blev vaccinerade idag så jag har haft en väldigt lugn dag.. alldeles för lugn.. Kom precis tillbaka från en 40min promenad, blir tokig av att sitta inne så här mycket! Men halva nöjet i att promenera försvann när jag upptäckte att Lili råkat få med sig min mp3 imorse. Funderade ett tag på att kila iväg och höra med Elin om hon va promenadsugen men sköt upp det till en annan gång, kände att jag behövde gå själv och rensa huvudet en stund. Är mycket som snurrar runt just nu, framför allt en viss person tar upp alldeles för mycket plats. Det stör mig. Såna här kvällar saknar jag honom lite, bara 10 dagar kvar... Samtidigt vet jag att jag måste få ett slut på det här förr eller senare, för min egen skull. Men det är svårt att släppa taget om någon som har så mycket av det jag vill ha.

I övrigt kan jag säga att det gick rätt bra hos läkaren i måndags. Han tyckte inte jag var tillräckligt dålig för att få sprutan men att det är en reservplan. Det som kändes allra mest hoppfullt va att han tyckte allt såg bra ut, han sa t.o.m att det finns en chans att jag ska kunna bli inte helt bra såklart men kanske till 90% bra!!! Förstår ni hur glad jag blev! Klart att det kommer ta lång tid men bara och veta att om jag bara tar hand om mig kan jag faktiskt bli nästan helt bra och kanske slippa de flesta medicinerna! Dessutom behöver jag bara lämna blodprov var 3e månad nu! Va ganska glad ändå när jag åkte därifrån...

Något som däremot bildar moln på himlen är att Skylab fått bärrandsröta i båda framhovarna. Vi kommer göra allt vi kan för att få ordning på det men jag är rädd att det här kan va slutet. Inga hovar - ingen ponny. Gör ont i hjärtat att se honom just nu, han vill nästan inte gå. Framför allt stallgolvet verkar vara jobbigt för honom. Men vi kämpar på ett tag till, efter 20år hos oss är han värd en ärlig chans.

usch nu blev jag lite ledsen.. ska krypa ner under min knallrosa filt med en kopp oboy och titta på Grey's. Verkligheten och alla tunga beslut får vänta till imorgon.


Fina gamla gubben... kom till oss när han va bara 3år gammal och nu blir han snart 24...

-kärlek-





Kommentarer
Postat av: Elin

Toppenbra nyheter hos läkarn ju!!! Du är ung, och kroppen är stark, så du ska se att den kommer kämpa tappert mot sjukdommen!!! Krama

Postat av: Sandra

Blev du också förbannad när det inte var någon Greys? Jag hade också bäddat ner mig i soffan för lite Greys.. :(

2009-12-10 @ 12:30:44
Postat av: Anonym

elin: Tack hjärtat, man blev absolut mer motiverad att bekämpa den här skiten!



sandra: ja va fan!!! hade totalmissat att det va säsongsavslutning förra veckan :/ fuck...

2009-12-10 @ 22:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback