gratis häst någon?

Lucky är billig just nu kan jag säga... obstinata tonårspojke! Skulle absolut inte åka transport igår när vi skulle iväg på träningstävlingen! Väl på plats uppförde han sig väl ganska bra, bockade inte men smet förbi några hinder..sen skulle vi åka hem... fy HELVETE säger jag bara! självfallet ska han koppla på värsta tonårstrotset när jag bara har stackars intet ont anande Sofia med mig! vi höll på i över en halvtimme med att försöka få in honom i transporten, han stod på bakbenen och va allmänt tjurskallig. jag rök nästan ihop med en kärring som skulle passa på att tala om hur jäkla bra hon va, inte rätt tillfälle kanske när man redan är på dåligt humör för att hästen bråkar... och helt ärligt; vem vet bäst hur Lucky fungerar? jag som fött upp honom eller hon som aldrig sett hästen förr? kärring...
aja vi kom ju hem till slut iallafall, har haft ett litet samtal med christine. kan hända att lucky åker till henne redan nu istället för i oktober som vi funderade på från början. jag vet ju att jag inte orkar med honom om han blir för bråkig, då är han för stor för mig...

sen kommer nästa fantastiska dag! Ska ta in hästarna från hagen och då kommer Zapha och går med ena bakbenet i princip uppe vid öronen... efter en närmare titt ser jag att han lyckats vrida skon så att den trycker över strålen. drar av skon och tänker att nu borde det vara lugnt. INTE DÅ! han vill fortfarande inte stå på hoven, börjar syna skon och vad tror ni jag hittar... blod på tåkappan... jodå.. han har trampat in tåkappan ca 2-3mm in i sulan så att det blöder.. då dog jag.. Julle fick åka på dressyträningen istället för Zapha som står med ett jodopaxbandage på den stackars hoven och tycker lite synd om sig själv.. ska brassa iväg till Granngården imorn och köpa tunna sulor, tror att det kan funka om vi tjärar såret och sen slår på en sula...borde inte kunna komma in nå bakterier och smuts i såret då, vore ju TOPPEN om han skulle få en hovböld också... tjoho..

sälja hela högen och börja med marsvin??? ja ibland undrar man ju vad man håller på med...


Kommentarer
Postat av: Linda Näsbom

men så kommer de stunder då de verkligen får en att känna lycka och då förstår man inte varför man ens kunnat tänka tanken :)



hoppas de kryar på sig!

Postat av: Johanna

jag tar gärna Lucky;) visst e d kul m häst, själv avlar jag pinnar!

2009-09-01 @ 19:37:08
Postat av: Eva A

Men marsvin kan ju osså bli sjuka!!!! Och det kan kosta skjortan det med.

2009-09-02 @ 23:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback