Gnesta mm

oj.. haha just hemkommen från Gnesta så nu är det väl dags för en uppdatering..

kan säga att tävlingen i Söderhamn med Zapha gick jätte bra, en rivning i varje klass blev resultatet. jag va jätte nöjd.

Sen har Zapha och jag varit i Gnesta en vecka nu, jag gick fortsättningskurs på hästmassage och fick möjlighet att plocka med mig honom. har varit ett gäng långa dagar med massa massa information som pumpas in i hjärnan! man blir väldigt trött kan jag säga av att ta emot så vansinnigt mycket information på så kort tid - både teoretisk och praktisk- men jäklar va kul det här är! man blir lite koko kan jag säga för man vill kunna allt!
det här va ju första gången som zapha fick hänga med och "bo borta" ett längre tag, han har skött sig med bravur. vi till och med red ut själva en dag.. det ni.. va riktigt kul, plus att min lärare Lollo gav mig massa bra tips och råd om vad jag ska ta mig till med Zappens kropp... den envisa rumpan som inte vill sätta muskler. nu ska han få testa tre olika homeopatikurer för immunförsvaret, njurarna samt mage-tarm. plus att jag fått en massa övningar som vi ska göra för att få loss hans bäcken. hoppas på positivt resultat såklart!
Lollo Persson är numer min guru!

nu blir det iallfall att råplugga den här månaden för den 13e oktober åker jag iväg en vecka till Färingsö och första dagen har jag teoriprov på allt som jag lärt mig hittills.. ett par hundra sidor som ska kunnas flytande! vi får inte ha några fel alls... så alla muskler - både ytliga och djupa- plus skelettet och alla dess funktioner m.m m.m m.m m.m m.m ska sitta i  ryggmärgen.. det kommer väl gå.. bra.. tur att jag har massa anteckningar som jag ska renskriva nu :)

 Jag hyrde ett litet hus i Gnesta åt mig, Zapha fick stå hos Lollo.

 En dag målade vi med kritor på hästarna - alla muskler på ena sidan och skelettet på andra. väldigt lärorikt kan jag säga :)

 jag hälsade på min älskade ögonsten innan jag åkte till Gnesta förresten. första gången sen juli förra året som jag red honom, va askul! han taktade hela tiden och va jättehet.. älskade älskade... han är mitt allt, det finns bara en bulle här i världen <3

Nu ska jag renskriva mina anteckningar innan det blir dressyrträning med Zapha.. han är förresten väldigt glad över att va hemma igen.. sötnosen....

-snuvig kärlek-

Kommentarer
Postat av: Bodil Antonsson

Hej! Jag googlade på Zapha på nätet, eftersom jag är hans uppfödare. Blev så väldigt glad att kunna läsa om honom och även se honom på bild. Har inte träffat honom sedan 2001. Han var min ögonsten, därför har det varit lite känsligt, och jag har inte varit redo att söka upp honom. Nu däremot känns det jättekul med informationen och du verkar ju tycka mycket om honom också. Det skulle vara roligt om du ville skicka ett mail och berätta lite mer, kanske också jag kan berätta om hans första 4 år. Mycket vänliga hälsningar, Bodil.

2009-01-18 @ 18:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback