update

haha hoppas du är nöjd nu johanna ;)

i måndags va det dressyrträning med zapha, märktes att jag varit borta en vecka för han kändes lite... oriden faktiskt haha... galopparbetet va intressant.
Uffe: tryck ner händerna vad som än händer.. slappna av... släpp benen.... är det jobbigt för honom SKA det va jobbigt för dig.... slappna av... slappna av...
Zapha den busen bara försökte galoppera fortare och fortare hela tiden.. hela poängen va att vi skulle jobba med samlingarna, blev inte så bra samlingar som vi brukar göra om man säger som så... minsta jag lättade på tygeln eller rätade upp mig lite gjorde den kära hästen ett litet skutt och vräkte på ännu mer... ack dessa fullblod...

men det gav resultat på hoppträningen igår istället för då va han så väldigt mjuk och fjädrande i steget när jag värmde upp att jag kom av mig lite haha :P trodde han skulle vara heltokig eftersom han inte hoppat så mycket nu när christine varit i tyskland. men det va mest när vi värmde upp faktiskt, sen när det blev banhoppning skärpte han till sig. dock försökte han förlänga banan haha... när vi hoppat sista räcket tänkte han fortsätta på kombinationen som stod i en skarp båge efter.. trodde inte jag skulle få stopp på honom för han va så jäkla bestämd på att han skulle hoppa! haha :) det är min hindersökande torped! min grabb...
skulle ha jobbat till halv 12 igår men fick stanna till 13. sen åkte jag till Alicia en stund och fikade lite.. diskuterade hur vi skulle göra med simlir, slutade med att hon kommer med honom fredag nästa vecka, vi provar en månad först och ser om han håller så tar vi det därifrån sen. så nu ska jag få mig en liten konvalescens häst, ska bli kul faktiskt :)

idag har jag varit duktig och rakat Zapha, han har hunnit bli så vansinnigt lurvig. men nu är han rakad och snygg till tävlingen på lördag, tog t.o.m hundtrimmern och snyggade till karlederna!
hoppas häxan och lucky blir lika snälla som zapha att raka, det är jäkligt bekvämt att kunna göra det själv utan nån som assisterar måste jag säga... säga vad man vill om zapha; han må kunna ha sina stunder när man rider som man inte är så glad i honom men det är sällan  han krånglar med hanteringen från marken. där är han snäll som ett lamm.
jag har även varit snäll och ställt upp som chaufför ikväll, Lilis kompis Ullis kom och fikade så jag hämtade och skjutsade henne till bussen.. Lili bakade chokladkaka och köpte chips så det va väl okej muta..

jag har inte så mycket mer vettigt att säga just nu... blaj... nej nu tog fantasin slut.. ska slänga mig i duschen, känns som att jag har zaphas päls överallt.. i näsan, munnen, håret... överallt... han är beige och fin medan jag är mer fuxfärgad.. tjusigt värre...
jag måste ta mig till frisssssssan när pengarna rullar in!!! nu går det inte längre...

None     None   Mina älskade grabbar

Min (och mammas) fina tjej är äntligen ohalt så nu har vi börjat sätta igång väldigt försiktigt... håller tummarna att det ska gå bra nu...


har fått veta att vår första uppfödning Magi's Scatcat (scatten) ska säljas. blev skitledsen och grät faktiskt, kan inte rå för det. han är och förblir min bäbis denna lilla griniga ponny... men jag hoppas de hittar bra köpare på honom och att jag ska kunna fortsätta följa hur det går för honom. det är speciellt med de man fött upp själv... bäbisen.. fina fina...

They say you can't buy love
Now I know you can rent it
and at least you are my love


-kärlek-


Kommentarer
Postat av: Johanna

mkt nöjd, bra jobbat =)

2008-10-23 @ 08:41:42
Postat av: Eva

Ja nu äntligen kan vi prata om riktiga hästar på jobbet när du får hem Simlir. Hoppas bara det går bra med honom!! De är så mysiga och lagom stora.

2008-10-23 @ 20:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback