tävlat

det va årets sista tävling med Zapha idag, vi for till Storvik-Ovansjö. Gick riktigt bra! vi va felfria i 1m och kom 2a (dock glömde ju jag mitt nöt hämta ut prispengarna, får ringa imorn). I 110cm hade vi en rivning i grunden men den tar jag på mig. Zapha skötte sig iallafall kanon! han har varit så himla fin nu under hösten, kändes som att vi fick ett riktigt bra avslut på den här säsongen. nu är det bara att ladda om till nästa år!

när vi kom hem red jag simlir en stund på ridbanan, han va duktig men han tycker jag är lite jobbig! haha.. stannar och ser lite tjurig ut ibland, "jag orkar inte trava idag din plågoande!". det blir säkert bättre...

sen skodde pappa häxan och visade mig hur man verkar, skylab fick vara övningsobjekt som vanligt. tappra gamla gubben...

efter en väldigt sen middag hade vi tänkt gosa ner oss i soffan och kolla på film, men vilka ringer då om inte familjen knorring! rebecka ska lämna tillbaka julle nu, hon känner att hon vill satsa på storhästarna. jag förstår henne med tanke på hur hennes skola är men det kom lite hastigare än vi trott. så om 3 veckor, dvs när Simlir åkt hem, åker vi och hämtar hem vår älskade ponny. det är lite blandade känslor, självfallet saknar jag honom så hjärtat blöder men samtidigt blir jag lite matt... helt plötsligt har jag 4st hästar i träning... oh well... det ska säkert gå.... förhoppningsvis blir det lite enklare när jag väl kan börja arbeta med hästmassagen.

None
efter 1år och 3 månader kommer du äntligen hem igen!

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Johanna

hur går det m uppdateringen??????

2008-11-16 @ 09:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback