9m slang

idag bar det av till farbror doktorn. jag fick en kamera uppkörd i röven, bokstavligt talat. en mycket kränkande och jobbig situation kan jag säga men min läkare var väldigt lättsam att prata med, det underlättade en hel del. de konstaterade iallafall att inflammationen inte såg så bra ut, gick hela vägen igenom tjocktarmen. de tittade inte längre upp idag, ska få komma tillbaka för att kolla igenom hela systemet.
det första min läkare sa när han tittade på tvskärmen som visade kamerans väg genom mig var:
- att du stått ut med det här?!!
ja inte sjutton har jag haft något val precis.

nu har de iallafall satt mig på en DUNDERKUR med kortison och lite annat. jag kommer svälla upp och bli plufsig  och finnig och hyperaktiv så att jag inte kan sova men det är det värt om jag blir frisk.
sen kommer jag få komma tillbaka för den grundligare kontrollen, han skulle höra av sig när svaren på biopsiproverna kommit. och om typ 8-10 år kommer jag bli kallad för ytterligare en kontroll så att jag inte börjat utveckla cancer, finns tydligen en liten risk. beroende hur det ser ut ska jag sedan få fortsätta återkomma på rutinkontroller, det är därför jag måste tillbaks nu för att kontrollera hela tarmsystemet. de måste kontrollera hur högt upp inflammationen går för att kunna bedöma cancerriskerna. vilken grej...

minns hur snygg jag är för snart ser jag ut som en finnig och fet fjortis :/

image117
-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Elin

Hua. Det lät otäckt! Men bra att de kommer följa upp saken i framtiden och ha koll! Även om du blir en fet finnig fjortis kommer du alltid finnas i mitt hjärta! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback