20år fyllda

ja nu har man då äntligen kunnat säga farväl till de fasansfulla tonåren.
Födelsedagen spenderades på lugnast tänkbara sätt. kl7 "väcktes" jag (hade som vanligt vaknat vid 6, pigg som en lärka) av allskön morgonsång från mor och syster. Fick lite presenter och bullar. Sen var det jobb på ICA som gällde mellan 9-14, vi hade packningshjälp från volleybollen denna underbara dag. Ögongodis!
När jag skulle åka hem blev jag stoppad av snälla arbetskamraterna som sjöng för mig och gav mig presenter, bland annat presentkort på 200kr på Systembolaget. Blev väldigt överraskad kan jag säga!
Sedan styrde jag stegen mot Systemets fruktade dörrar, nu var det dags! Pirrade lite i magen när jag lyckligt visade upp körkortet i kassan, fick ett grattis men det va allt. Sikna snåljåpar! De kunde väl ha bjudit mig på något...
Väl hemma bjöd jag pappa på god middag, det blev pasta med kräftstjärtar och sås på tomat och medelhavsörter. Till efterrätt avnjöt vi varma päron med glass och chokladsås och kvällen avslutades framför tvn med godis.
Min 20-årsdag var över.

I present har jag hittills fått pengar av farmor, en spadag av mamma och pappa (vet inte när ännu eftersom vi måste kolla hur det funkar när man äter kortison, får ju inte utsätta kroppen för en massa stress då) och en helkväll i Stockholm med mina kära syskon som då kommer bjuda mig på show (allra helst siktar vi in oss på Jekyll&Hyde) och lite annat härligt :)

Nu har jag iallafall jobbat färdigt min 9:e helg i rad, ska vara ledig nu både söndag och måndag. Mycket skönt kan jag säga, imorgon kommer dessutom morbror med fru och ena kusinen hit :) ska bli roligt..

annars då... vad ska man säga... det här häståret har verkligen fått en knackig början. Lagom till att Zapha äntligen verkar frisk och glad igen har Häxan gått och blivit halt. Igår skulle Bea kommit hit och masserat men hon har blivit magsjuk stackarn, typiskt att det ska hända när vi verkligen behövde få hit henne.

Apropå massage, hör upp nu alla hästmänniskor! Vill ni ha era hästar masserade gratis i sommar ska ni höra av er till mig. I maj påbörjar jag min utbildning till hästmassör och jag kommer behöva all praktik jag kan få ihop. Första anhalten är att vi måste massera minst 50hästar två gånger, så slå mig en pling så kommer jag ut och knådar alldeles gratis :P

image122
5år gammal på min första ponny Mr. Baniolo

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: MAAAAALIN

så duktigt, jag tycker väl dock att de har tagit lite för lång tid. MEN! :) jag är tokig.

2008-03-22 @ 23:53:39
Postat av: Ylva

GRATTIS TILL 20 ÅR FYLLDA TJEJEN!!

Kul att höra att du börjar må lite bättre iaf, har varit lite orolig för dig. Och Sonia hälsar förresten! Är hemma över påsk nu, sen åker jag tillbaka en månad för att jobba klart där. Sen vet jag inte vad som händer :/

Men sen tänkte jag bara passa på att fråga om du hade lust att massera våra två hästar? Om du ändå ska till Sthlm något..? ;);) Om d inte e för långt bort..

Puss o kram

Postat av: Therese

Hej! Jag googlade på namnet Mr Baniolo och då kom jag in på denna blogg, det är så att jag har ägt honom för ett bra tag sedan och nu såg jag på din blogg att du hade en bild på honom :-) . När ägde du honom ? :) /Therese

2008-08-13 @ 16:30:09
URL: http://Metroblogge.se/tessiliano

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback