Brand

I fredags ringde mamma mig och Lili på jobbet. Grannens stall brann! De hade gått med det på radion och hon ville bara tala om att det inte va hos oss som det brann. Men läskigt var det ändå. Skogen började också brinna men som tur var fick brandkåren hejd på det. Annars hade vi legat riktigt pyrt till (haha). Fågelvägen så är det inte alls långt genom skogen mellan oss och den här gården plus att vi har hästar på bete lite varstans runt den skogen.
Det blev ingen bio den kvällen kan jag säga, vi vågade inte åka iväg. Tackolov så kom varken djur eller människa till skada, men det finns verkligen ingenting kvar längre. Bara några brända stenväggar, man känner sig bra liten på jorden nu. Nu är det bara att vänta och se vad teknikerna kommer fram till, säger de att branden var anlagd vet jag inte vad vi gör... hur fan ska man våga ta in hästarna då? Dakota får bo i stallet på nätterna då tror jag... jag kommer fan bo i stallet på nätterna då... fy sjutton...

men tills dess.. vi drar en lite skamset lättad suck att branden inte drabbade oss... 




Kommentarer
Postat av: Ylva

Hej tjejen!!

Var kul att läsa lite här igen, har inte tittat in på ett tag.. Iofs inte alls roligt det där med inflammationen i tjocktarmen :(:( Kan inte säga att jag förstår för det gör jag inte men du ska veta att jag tänker på dig iaf!



Jag har kommit in på hippologen (ifall du missat det) ;)

Skolan börjar den 25/8, längtar som fan, 2 år i Sverige och lite stadga, skadar ju inte direkt ;)



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback