jobbjobbjobb

det är vad mitt liv består av, mycket jobb. idag blev jag faktiskt tvungen att vara ledig för jag har jobbat 8dagar i sträck och ska jobba igen imorgon. enligt EU-reglerna får man inte jobba mer än 9dagar i sträck för annars spricker den veckovilan man ska ha på 36timmar. Sen att jag fuskat från detta tidigare är en annan femma.. kan ju va skönt att vara ledig ibland också...

annars har det inte hänt mkt.. har bestämt mig för att inte börja plugga företagsekonomi i vår, tar det i höst istället. känner verkligen inte för att plugga, bara jobba. det är så skönt att kunna bestämma när, var och hur jag vill planera mina dagar.

löningshelgen blir det utgång i gävle som det ser ut! vi tycker mycket om.. ska även shoppa lite i valbo innan, trevligt värre..

pratade med Sabrina.. my sweet.. saknar henne mkt.. och Italien. ska absolut åka dit och hälsa på. vet inte när men det kommer bli av..

på hästfronten är det tungt.
Lucky har fått aluminumskor på bakhovarna, nu måste han ha skor jämnt de närmsta två åren annars kan hans hovar vika sig och då är det kört.. kul det kommer bli på sommarbetet..
Lillebror har fått sin stora äckliga ink bortopererad, så han får inte ridas på minst en månad. men puckot far ju runt så mycket så stygnen är på god väg att brista.. inte bra..
Häxan har sträckt en muskel i rumpan, inte så farligt men hon får ta det lite lugnare tills det blir bra.

Så just nu är det bara Zapha som är i form för träning, peppar peppar. Passade på sätt och viss bra då att de fått kvarka på TIRK så att alla träningar där är inställda. Jag har ju alltid träningarna i Sandbro.. men jag tycker synd om hästarna på TIRK, kvarka är en ruggig sjukdom.. med stora bölder som spricker och annat snusk..

nej nu är det sängen som kallar, upp och jobba imorn igen... har lovat att jag ska hålla "Draken" sällskap 4h.. så värdelöst men klart att man kan ställa upp när ingen annan vill. det värsta som kan hända är ju trots allt att hon slänger ut mig..

pussnatt

Kommentarer
Postat av: Elin

Visst är de roliga, de där personerna som verkligen ingen vill åka till! hahah.. Gumman, jobba inte ihjäl dig bara! Har jobbat några dagar nu jag med i hållnäs, börjar lära känna de gamlingarna lite bättre nu! Hoppas allt är bra annars! Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback