Ont det gör ont

suck... inte mycket som är bra just nu. eller det är inte helt sant faktiskt, problemet är bara att det som inte är bra är verkligen INTE bra.
Medicinen verkar inte fungera, har bara blivit sämre. I onsdags hade jag så ont att jag knappt kunde stå (Lili tyckte jag såg ut som Quasimodo i hållningen) och blev tvungen att ringa mig sjuk. Ringde sjukhuset också men de hade inte tid med mig och sköterskan var otroligt ovillig till att försöka hitta en läkartid åt mig. Bitch!

Igår var vi först till Ultuna med Lucky för att slå på nya bakskor, han hade ju lyckats dragit av en av aluminumskorna. Nu såg hovarna så fina ut så han har fått järnskor istället, förhoppningsvis ska de hålla bättre. Medan mamma åkte hem med Lucky drog jag vidare till Johanneslundgården borta vid Salabacke för att gå Läkemedelsutbildning. Det va tre långtråkiga timmar, tur att man får betalt för det....

Idag har jag än en gång ringt sjukhuset och kors i taket jag fick en tid. 10.15 ska jag träffa herr S. Karlsson. Har inte så stora förhoppningar på att han kommer kunna göra så mycket men då har jag åtminstone varit där.

Lili och pappa har satt mig på sträng diet. Det suger. Jag får mer eller mindre leva på vatten och knäckebröd. Och morötter. ingen mjölk (hårdsmält), inget sött eller surt (ajaj för magen), inget stekt (jobbigt för magen), inget starkt (det som är så gott!) osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv
Pappa har köpt naturell yoghurt... det är snoräckligt.. smakar beskt.. som fil... jag får leva på Provivajuice, naturell yoghurt, banan, morötter, knäckebröd och vatten. I princip.
Fast det kan vara värt att va försiktig med vad jag äter ett tag, tills det blivit bättre iallafall. Sen att jag redan gått ner i vikt så att alla älsklingsjeansen sitter vid knäna får jag stå ut med. Det är bälte som gäller...

Nu bär det av till tierp... wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars gumman! :( Hoppas verkligen att Herr S. Karlsson kan hjälpa dig för så här kan du ju inte ha det! Jätte-krya-på-dig-kram Emma.

Postat av: Ylva

Hej tjejen!
Det var ett tag sen... Trist att hòra om magen, verkar jobbigt! Hur e allt annars da?
Hàr rullar det pa som vanligt men jag e ganska tròtt ibland.. Alskar California dock, haha hon e lite rolig hon. Haller pa o làra henne pussas ;) Och Lexus haller pa och lara sig hur man drar ner dragkedjan, haha alla Sonias hàstar komma va akrobater innan jag e klar ;)

Cezare e kvar och Walter likasa.. Sonia kommer nog behalla mr C ett tag till iaf. Jag och den engelska tjejen som kom i januari (Sarah) funkar bra tillsammans och det var ju en vàldig tur da vi delar lagenhet..

Ibland langtar jag hem till Sverige och mina egna hàstar samt vanligt jobb men samtidigt e d valdigt roligt att fa rida sa mkt. Hemma e d bara en draktig 4-aring som nog INTE vill ha en sadelgjord om magen just nu ;);) Menmen, jag funderar fram o tillbaka.. Ska iaf hem o fira pasken, det blir nog kul. SVENSKT LOSGODIS!! Haha :D

Ha d bàst, skriv tillbaka ;) Puss

2008-02-21 @ 13:08:38
URL: http://ylva87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback