"Det blöder här"

I tisdags åkte jag till läkaren för en undersökning som jag trodde skulle va över på nolltid. Men efter att ha beskrivit det hela gav läkaren mig en lång blick och sa:
"Det där låter inte som magkatarr, vi ska nog skicka dig till Akuten i Uppsala."
SUCK!
Plockade upp mamma på vägen för att få lite sällskap. Till slut förbarmade sig en sköterska över mig och tog lite prover. När hon frågade om jag hade ont i magen hann jag inte mer än säga "Ja" så rullade de in mig i ett eget rum medan sköterskan sa att jag blivit ändrar från grön till gul.
QUE?
Där fick jag vänta ytterligare två timmar innan en läkare dök upp, efter 20min var han färdig och jag fick åka hem. Varför jag nu skulle in till Uppsala kan jag inte förstå, de undersökte mig grundligare i Tierp. Den här gubben ställde lite frågor, klämde mig på magen så att det gjorde ont och skrev ut ett recept.
Men nu vet jag iallafall vad som är fel och har fått pencillin som gör att jag vaknar om nätterna med feber, svettningar och asont i magen...


Igår testade jag att hoppa Zahpa med jaktstång och han gick super :) det va väldigt roligt såklart :) hoppas att det här är ett steg åt rätt håll nu :)

På lördag bär det av till Heby, Becca och Julle ska tävla <3 älskar älskar den ponnyn

-kärlek-  

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas magen blir bra nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback