veckan som gått

jaha den här veckan har ju varit ganska så upp och ner!
i måndags jobbade jag för första gången på 3 veckor, va faktiskt riktigt roligt att va på jobbet igen. men sen på natten blev jag ju dålig igen! åkte till jobbet iallfall på tisdagen och lyckades ta mig igenom dagen förvånansvärt bra.
på julafton var jag ledig! då kom niklas hit och vi hade familjemys med mat, julklappar och Kalle Anka. Fick riktigt bra julklappar faktiskt:
¤ 1 blå gjutjärnspanna (ska önska mig den matchande gjutjärnsgrytan till födelsedagen)
¤ servisen Ljuvlig från IKEA i lila glas med tallrikar, assietter och glaskoppar. Så fin!
¤ 1 par ledade stigbyglar (himmelriket för mina knän)
¤ 1 tredelat pessoabett till Zapha
¤ 1 litet resekit med tvål och handcreme osv (Lili tänker Thailand)
¤ 1 reseplånbok som man kan gömma under kläderna (Lili tänker Thailand)
¤ av Niklas fick vi allihop ett varsitt träd i Värmlands urskogar.

på kvällen jobbade mamma men vi andra myste ner oss i soffan och tittade på Batman - the dark knight. Heath Ledger ditt klantarsle, varför skulle du ta överdos?!! han var en grym skådis...

på juldagen jobbade jag på dagen och sen blev det till att bädda ner sig i soffan igen....
annandagen jobbade jag kväll och lyckades bli lite osams med en vårdtagare haha... men men.. ingen stor grej, kan bara inte låta bli när vissa griniga tanter försöker köra över en. den här rödtotten kör man inte över ostraffat!

på lördagen skulle jag ha åkt och hopptränat med zapha men mådde så jäkla dåligt på morgonen. var så darrig och konstig, trodde inte jag skulle få i linserna för händerna skakade så mycket. börjar bli så less på det här nu... varför kan jag inte bara få bli frisk nån gång? eller ja frisk kanske jag aldrig blir men bättre åtminstone...

och idag har jag varit pigg som en lärka.. jävla sjukdom... förstår ni hur påfrestande det är att inte veta hur man kommer   må från dag till dag??? och jag misstänker att anledningen till att jag helt plötsligt blev så jäkla dålig är att jag tagit bort 1 kortisontablett.. men nu har jag gått tillbaka till 8 tabletter om dagen. ska ringa min läkare imorgon... har ju gått ner i vikt igen, hade ju lyckats gått upp 3 kg men de är borta igen nu.. suck...

nej nu ska jag slänga mig i soffan... Lili och pappa tittar på Mamma Mia!

Varsågod Eva och alla andra som vill, här kommer Elins smarriga recept på chokladdrömmar:
¤200g smör/margarin
¤2½ dl strösocker
¤2 tsk vaniljsocker
¤½ dl kakao
¤ ½tsk hjorthornssalt
¤ 5dl vetemjöl
Smält matfettet. Rör matfett och socker vitt och poröst.
Blanda vaniljsocker, kakao, hjorthornssalt och vetemjöl. Vänd ner blandningen i fettet och arbeta ihop degen.
Rulla ut till jämna (inte så stora) bollar och lägg de på en smord plåt eller bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i 150 grader, ca 25 min. Bollarna kommer då "smälta" och bli kakor :)
GOTT!

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är rätt! Låt faan ingen giddra med dig !! Kan man komma o hälsa på någon dag? :)

2008-12-29 @ 13:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback