Tillbaks till jobbet

jag har just spenderat en härlig soffkväll fram filmen Mamma mia! så rolig, se den om ni inte sett den ännu...

jag har även köpt en sadel idag.. eller iallafall bestämt mig för att jag ska köpa den, betalning sker på tisdag. En prestige green star blev det som ligger fantastiskt på alla 4 hästarna men först och främst kommer användas på Häxan och Lucky.

Har varit duktig hela helgen och gjort massa julgodis *klappar på huvudet*

så här fina blev chokladdrömmarna

Känner mig faktiskt pigg nu! äntligen! fast jag har väldigt svårt för att sova, är nog till största delen kortisonets fel. en av bieffekterna är att man blir hyperaktiv och får svårt att sova. men sen tror jag att jag på nåt sätt försöker ta igen för den här tiden när jag varit dålig och mestadels befunnit mig i horisontalläge. jag tycker ju inte om att bara sitta still!
i natt när jag vaknade för fyrtioelfte gången kom jag i vanlig ordning på en grej (hittills har mina nattliga upptäckter varit:
1. jag kommer behöva ett sadelskåp till om jag ska åka på meeting med 3 hästar!
2. jag måste köpa en sadel till om jag ska kunna tävla minst 3 hästar på en och samma tävling!
3. jag måste ha sandpaddockar till mitt rehabstall!
4. jag måste kolla om SLU har några bra kurser i vår!
5. jag kommer behöva en dammsugare när jag flyttar!
osv osv listan fortsätter i det oändliga)

fyrtioelva: jag måste verkligen komma i form igen om jag ska orka tävla 3 hästar på en och samma tävling, det blir typ 5-6 klasser om dagen!
så det är mitt nyårslöfte för i år, jag ska få upp mitt flås igen! minst 3ggr/v ska jag knalla på trampmaskinen. heja mig!
dock upptäckte jag bara för en liten stund sen att jag gått ner 1kg igen.. inte bra... så jag måste äta äta äta också!

imorgon ska jag jobba för första gången sen jag blev sjukskriven, hoppas jag kommer ihåg hur man gör! tror nog att det ska gå bra för jag har känt mig väldigt pigg de senaste 3 dagarna! ska jobba alla dagar utom julafton den här veckan, mycket storhelgsob! det tycker vi om....

nu ska jag ta mig en dust med sängen igen... wish me luck!



-kärlek-

Kommentarer
Postat av: eva alm

Kul att du piggnat på dig, GOD JUL på dig med, då ses vi på jobbet.

2008-12-22 @ 11:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback