Hästmassör!

tänk jag har faktiskt hittat rätt! jag tillhör en av de lyckligt lottade som faktiskt hittat sitt drömyrke, som faktiskt kan säga: jag älskar mitt jobb!
igår gav jag Zapha en stresspunktsbehandling och hittade 3 stresspunkter som gav mig en Aha-känsla. det är helt otroligt att jag faktiskt på ett så enkelt sätt kan känna, förstå och lösa de problem jag märkt i ridningen. bara med hjälp av mina händer....
idag åkte jag till Sandbro efter jobbet och masserade Idas häst Chilli, som förövrigt är släkt med Lucky upptäckte vi. Chillis pappa Landlord är Luckys farfar, så kan det va...
Det va så jäkla roligt att vara ute och massera igen. Ida var lite orolig för hur Chilli skulle reagera eftersom att han är väldigt känslig men efter en liten stund verkade han tycka att jag var helt ok! hittade en del spänningar som vi kunde relatera till hur han är i ridningen, det är ju den biten som är bäst i det här jobbet. inte bara att hästarna njuter utan att man kan få lösa de problem man hittar! varje häst är ju unik och det kommer alltid finnas nytt att lära..
i bilen hem kom jag på mig själv med att sitta och småflina medan jag funderade över behandlingen jag just gett. det måste väl ändå betyda att jag hittat rätt?
jag älskar att jag håller på att bli en tvättäkta hästnörd! hur skulle jag kunna vara utan det?

Det bubblar av rosa hjärtan kring mig varje gång jag ser de... tänker på de:

Junior Demand <3
Magi's Witchcat <3
Magi's Luckycat <3
Zapha <3
Skylab <3

tillochmed Magi's Red Cat (annars blir nog Lili sur skulle jag tro, fast han är ju rätt söt )

Saknar vår första uppfödning Magi's Scatcat

saknar urmodern till våra uppfödningar; vackra fullblodet Cat a la Carte. Över 2år sen vi blev tvungna att ta bort henne.... mamma fick det här fotot framkallat i julklapp av mig.... saknar vår prickiga tant...

-kärlek-

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Låter bra det :) Ja men häng på! Det verkar som om vi kommer att vara i Vendel innan vi drar ut. Mamma o pappa är uppe i stugan :) Så tar vi buss in sen. Eventuellt åker vi tidigare och tar en drink på Terrassen innan vi drar vidare! Vi hörs närmare :)

2008-12-29 @ 22:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback