pluspoäng för balansen

I fredags var det lite grillning här hos mig, sen åkte Emma, Annika och jag in till stan för liten krogrunda. Blev riktigt roligt, framförallt var det buskul att träffa Annika igen.. det är ju baaaaara... hmm.. 1år sen sist? katastrof...

i måndags åkte jag och masserade två shettisar och två islandsston. Det va väldigt roligt, framförallt som jag fick sån fin reaktion från det stoet som hade mest problem. Lät som att jag har en framtida kund där!

igår va det nära ögat att jag åkte av Zapha på träningen TVÅ gånger! första gången hade vi precis landat efter en oxer när fölungen, som går i hagen bredvid ridbanan, kom skenande så zapha blev överraskad och slängde sig åt sidan. Jag höll i mig som en igel och lyckades precis förhindra att det blev en tjusig avsittning.
andra gången kom vi stort på en annan oxer så att vi kraschade mitt i alltihop och ja... gravitationskraften höll på att dra ner både mig och zapha i gruset. jag hängde mig fast som en envis kardborre på zaphas nacke och hade han inte lyckats slängt upp huvudet så jag puttades tillbaka i sadeln hade jag garanterat gjort en kullerbytta över hans huvud. men utöver det gick det som på glada räls.

skulle ha tävlat häxan i bälinge idag men det blev inställt. eventuellt ska jag till Heby på lördag med Zapha, men jag är tveksam. Det har regnat lite för mycket och tydligen är banan mer som en gräsvall så den blir väldigt hal när det regnar. Jag vill verkligen inte riskera att Zapha skadar sig nu när det börjar funka så bra mellan oss, så vi får se om vi åker eller inte.
På söndag ska jag åka och massera 4 hästar till. Snart har jag fått ihop de 25 hästar jag var tvungen att behandla innan nästa kurs. Efter kursen i oktober måste jag göra 75 hästar innan den allra sista kursen. Klarar jag sen teoriprovet i oktober och det praktiska provet nästa år så är jag färdig! Emelie Lindner; Diplomerad hästmassör...

På måndag ska vi köra iväg Lucky till Christine, där ska han få vara i 6 veckor tänkte vi. Ska bli jättekul att se hur mycket hon hinner göra, förhoppningvis hinner hon hoppa in honom lite. Just nu har han bara hoppat utan ryttare och gått över bommar med ryttare. Håller även tummarna för att min lille bäbis kanske mognar lite av att vara borta...

haha jag masserade Lillebror häromdan, då blev Zapha så trött att han lade sig ner och somnade...


     

-kärlek-


Kommentarer
Postat av: Ylva

UPPDATERA BLOGGEN NU FOR FUCKS SAKE!!! :D:D:D Vi saknar dig allihopa och är oerhört nyfikna på vad som upptar all din tid nuförtiden ;)

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback