update

ja när man för en gångs skull varit riktigt sugen på att uppdatera bloggen så har ju skiten legat nere!
nu kommer jag knappt ihåg vad det var som jag ville skriva...

i söndags travade jag för första gången med Lucky :) jätte duktig var han min älskade bäbis...
söndagen blev allmänt en riktigt hästdag eftersom det var så galet fint väder :D jag var ute i stallet hela dagen och städade och grejade. tvättade zaphas man och svans bland annat, det behövdes verkligen.
annars har det inte hänt så mycket, jobbade igår och idag... ska vara ledig nu onsdag och torsdag...

tränade zapha på ridbanan idag, han gick faktiskt mycket bättre än vad jag hade räknat med. trodde att han skulle vara mycket stelare efter hältan. men det som kändes bäst var att han faktiskt verkade tycka att det var roligt att få jobba igen, det är ett väldigt gott tecken när det gäller den här hästen. när han vill jobba känner han sig bra :)

imorgon är det hoppträning som gäller, ska prova ett av christines bett då. hehe kan gå hur som helst tror jag :P

igår hade jag telefontid med min läkare. han hade en hel del att säga :P bland annat hur jag ska fortsätta äta piller, att jag ska bokas in för en kontroll av hela tarmsystemet och att jag kommer bli tvungen att komma in för kontroll minst en gång om året för att undvika att jag blir sjuk igen, det har väl med cancerrisken att göra antar jag. men måste erkänna att det faktiskt är väldigt skönt att de är så noggranna, jag tror att jag fått en väldigt duktig läkare.

nu har jag även fått klartecken att börja träna igen, så länge jag mår bra får jag göra vad jag vill kan man säga. så nu har jag satt upp ett litet träningsprogram åt mig själv som inkluderar minst 3pass i veckan på crosstrainern och sen powerwalks där emellan med Skylab :) då ska jag nog komma i form igen, kan ju inte begära att hästarna ska va i topptrim och sen själv se ut som en köttbulle :P man måste ju förbereda sig för Beach 2008 också ;)

börjar bli dags att baka muffins ;)


image125
-kärlek-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback