vila i frid volvon

den hàr dagen blev konstig. bòrjade med att dòrren var làst nàr jag kom ner till stallet imorse, vàldigt konstigt dà cezare och walter ska fodra vid halv sju. nàr jag kommer in i stallet hittar jag inte cezare men dàremot ett helt gàng mycket hungriga hàstar. sabrina kommer minuten efter mig sà vi fodrade i rekordfart kan jag sàga. kl 8 dyker cezare àntligen upp! nu àr han livràdd att vi ska skvallra fòr sonia, men som sabrina sa: bara fòr att han och walter alltid "skvallrar" sà fort de tycker vi gòr nàgot fel betyder ju inte det att vi màste gòra samma sak. han borde vàl vara vuxen nog att stà fòr sitt misstag eller hur. nàsta gàng han àker till diskoteket kan han vàl se till att inte komma hem sà sent eller bli sà full/hòg att han inte orkar upp nàsta morgon...
sen rymde Anastasia, en av falabellorna, nàr cezare skulle ta ut henne. tog òver en timme att fànga in henne igen!
pà eftermiddagen bòrjade cezare sladda ridhuset efter att jag bara hunnit rida capital. varfòr? fòr han hade fàtt fòr sig att jag inte skulle rida mer... heh skònt att det fòr en gàngs skull var cezare som stod fòr alla misstagen!

fick iallafall veta att zapha gick bra pà tàvlingen idag, duktig gosse. hoppas verkligen att jag kan fà ridningen att funka med honom nàr jag kommer hem nu...

fick àven det mycket dystra beskedet att jag inte làngre har nàgon bil. jo, det àr tyvàrr sà. pàrlan har sagt sitt och nu gàr hon inte igenom besiktningen làngre. nu àr jag illa tvungen att hitta ett nytt jobb kvickt fòr jag har inte ràd med en ny bil pà stòrt!!!
tittade lite pà arbetsfòrmedlingens hemsida, men finns mest bara jobb som sàljare eller personlig assistent. och inget kànns som att det skulle passa mig... det ser mòrkt ut...

nej fy nu fes matilde... jag saknar min hund! min stora svarta knàppa schàfer... min djàvulshund.. slagbultens dakota... och sà trixie sàklart... vàrldens mest virriga bordercollie som àlskar att ligga i mitt knà nàr vi àker med hàstbussen... ja det ska bli skònt att komma hem, nu bòrjar àntligen den kànslan finnas pà riktigt...

godnatt

Kommentarer
Postat av: Sandra

åhhh! du kommer hem snart! Saknar snart ihjäl mig jue :) Jag sa till Madde att när du kommer hem borde vi åka till henne o titta på vingar av glas igen.. För att knyta igen säcken liksom! :) vad tycks? kanske ha lite middag igen oxå! puss på dej hjärtat mitt!

2007-09-04 @ 09:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback