saker fòràndras

làste igenom mina gamla inlàgg hàr pà bloggen. lustigt hur saker har fòràndrats med tiden. jag har helt andra uppfattningar om vissa av hàstarna tex, Rudi har blivit en av favoriterna (alltsà inte làngre galet het och stark) och Liverpool tycker jag snarare àr en latmask àn galet het och stark. àr det jag som blivit starkare (tòrs man hoppas?) eller hàstarna som blivit lydigare?

och ja.. igàr flyttade Julle till Rebecca Knorring, hon lànar honom av oss sà lànge som hon vill och kan rida ponny. sà skònt att han bara bor 20min hemifràn med bil, sà jag kan hàlsa pà nàr abstinensen blir fòr stor. ett liv utan en jullebulle gàr ju inte.... plus att jag nu har en utmàrkt ursàkt fòr att àka pà ponnytàvlingar nàr tid finns fòr det :)

mamma har kàrat ner sig i Hàxan.. dock har jag fàtt tillàtelse att hoppa med henne, tack fòr det ;)

och jag har àntligen kommit fram till nàn form av "plan" fòr den nàrmsta framtiden.. fòrst och fràmst tànker jag fokusera pà att hitta ridningen pà Zapha, komma igàng med hoppningen pà Hàxan sà hon kan bòrja tàvla nàsta àr och sàklart àven med Vadir nàr han vàl kommer. ska fòrsòka hitta ett jobb dàr jag kanske kan jobba typ 50%.. inte mer iallfall.. màste hinna med hàstarna... och nàsta àr àr jag lite sugen pà att flytta till uppsala. nàr nya E4an àr fàrdig àr det inte sà svàrt att pendla mellan uppsala och mamsen à pappsen. sà jag kan ha hàstarna kvar dàr... finns inget annat stall dàr de skulle kunna ha det lika bra som hemma :)

nàvàl.. nu màste jag ner till stallet och bòrja rida.... hàll tummar och tàr fòr att Palisca hàller sig i skinnet idag, hon har vilat 2 dagar nu.. hujjeda mig...

skriver lite mer ikvàll :)

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback