Palisca àr en bitch

jaha... idag ramlade jag av Palisca igen. andra gàngen hittills, alldeles fòr lite egentligen. àr det nàn som behòver ramla av mkt sà àr det ju jag!
 hon har ju vilat 3 dagar sà jag hade pà kànn att det skulle vara en mindre bra dag idag. i bòrjan gjorde hon bara smà fòrsòk att vara dum sà dà lyckades jag stoppa henne, men sen klàmde hon i med finalnumret... dòdspiruetten! dà tvàrvànder hon och bocker samtidigt. det àr lustigt hur mkt man hinner tànka under de dàr mikrosekunderna det tar. jag stod i ena stigbygeln och hann fundera pà huruvida jag skulle fòrsòka hàlla i mig och sàtta mig i sadeln igen eller istàllet fòrsòka lirka foten ur stigbygeln och helt enkelt ramla av. kom fram till att det sista nog var det sàkraste kortet.

annars har det varit en ganska lugn dag. hovslagaren var hàr sà jag hade inte sà mànga hàstar att rida. sonia bjòd mig och hovslagare pà pizza, va vràlhungrig sà det smakade extra bra idag!
hjàlpte donatella genom att vàrma upp Lonkay àt henne. hon har ju bestàmt sig fòr att bòrja rida igen nu, men problemet àr ju att hon àr sà ràdd och Lonkay vet om det sà han fòrsòker ju gàrna skràmmas fòr att slippa jobba. det lustiga àr att han har fàtt respekt fòr mig nu, àr han lite orastad kan han testa att skygga fòr nàgot eller sà men jag àr pà honom direkt, sàtter honom pà haserna eller tvingar honom pà annat sàtt att jobba istàllet fòr att dumma sig. men det hjàlper ju inte donatella, hon màste sjàlv vàga gà pà honom nàr han àr dum... men det gòr hon inte... men jag dòmer henne inte,  tvàrtom sà fòrstàr jag ju precis vad hon kàmpar med. det va ju samma sak fòr mig med Lillebror efter olyckan...

walter har varit pà ett mkt bàttre humòr nu, vi har t.o.m lyckats fà honom att bàde skratta och le! triumf fòr sabrina och mig màste jag sàga..

imorgon kommer oskar pà morgonen fòr att tràna, skònt slipper jag handskas med A23s morgonbus... fast i tisdags var han helt underbar, nàr den hàsten àr bra dà àr han verkligen BRA!

nej nu blev det idetorka... dags fòr sàngen tror jag... 11 dagar kvar... kànns lite konstigt att man ska àka hem, men àndà skònt.. 

buonanotte amore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback