kvàller

halleluja Palisca uppfòrde sig. eller egentligen àr det nog inget mirakel, hovslagaren verkade fòr mkt pà henne sà vi har varit tvungna att ta det lugnt fòr hon ròr sig lite kort i fram. var bara lite bàttre idag sà hon ska fà vila nàgra dagar till...

annars hànder inte mkt just nu... hjàlper Sonia leta ny beridare och hàstskòtare.
har bòrjat packa ner de saker som jag antagligen inte kommer anvànda mer innan jag àker. har ju shoppat lite sà màste kolla att allt gàr ner... just nu vàger vàskan 12kg... maxvikt àr 20kg.. det ska gà!

hàller pà att fà krupp.. jag har just nu 35 olàsta mail men jag kommer inte in till min inkorg! kan anvànda msn och prata med folk men jag kan inte kolla mailen. satte pà mig den ledsna minen igàr och bad sabrina titta pà den dumma datorn, men hon lyckades inte heller lòsa det. nu har hon lovat att be sin pojkvàn Matteo komma och kolla om det àr datorn som fàtt cp-ryck eller om det bara àr servern som dummar sig. blir sà nyfiken, vem vill sà gàrna nà mig? antagligen àr det en massa reklam men iallafall..

det ska bli skònt att àka hem men jag kommer sakna det hàr stàllet lite. man har ju sina favorithàstar... ocksà matilde sàklart. min vàrmedyna, det bòrjar bli riktigt kallt pà nàtterna nu. men àker jag tillbaka sà fàr det bli pà hòsten nàsta àr, vill ju ut och tàvla igen.
imorn ska angelica tàvla med min lilla zapha, jag bàde vill och vill inte att han ska skòta sig. vill inte bara fòr att dà kan hon tala om fòr honom vart skàpet ska stà...

gjorde en upptàckt hàromdan... jag har fàtt vadmuskler! kan inte minnas att de har suttit dàr fòrut... màste bero pà att jag rider sà mkt i làttsits.. jag har àven gàtt upp i vikt minsann, vàgen visade 61kg! helt otroligt....

gjorde àven en annan mer fascinerande upptàckt nàr jag duschade Capital idag. han drar upp pungen nàr man duschar honom mellan bakbenen, har inte sett det fòrut. var tvungen att testa flera gànger fòr att kontrollera saken, àven Sabrina kom skyndande fòr att se. vilken rolig grej liksom...
hehe ja vad sàger man... detta mà làta som en underlig sak att studera fòr vanliga dòdliga men vi hàstfolk har som vardag att tvàtta hàstsnoppar och juver sà det àr helt naturligt att studera "pungmuskeln" hos Capital.

Cezare har iallfall slagit rekord i dumhet. fòr nàn dag sen stod jag utanfòr skrittmaskinen med Palisca och vàntade pà att Sabrina skulle ta ut Lexus. Dà passar Cezare pà att upplysa mig om att jag inte kan sàtta in Palisca i bàset bakom Capital fòr han àr ju hingst (ja Cezare jag kan det dàr med blommor och bin), men att vi haft ston bakom och framfòr Capital tidigare verkade han inte komma ihàg.  hur som haver satte jag iallafall in Palisca i ett annat bàs.
nàsta dag ser jag att cezare har satt in Capital i bàset bakom Palisca. det àr alltsà okej att ha capital bakom Palisca men inte tvàrtom? Sabrina och jag funderade hela dagen pà hur det kunde vara sà....

men han chockade oss stort nàr han talade om att hans flickvàn (!!!) skulle komma och hàlsa pà. vi bòrjade genast spekulera i om hon skulle se ut som Sonias bulldog Disota. det gòr hon inte, men enligt cezare àr hon en dum ko, det màste hon vara som faller fòr den karln. han talade glatt om fòr oss att egentligen vill han inte ha den hàr tjejen làngre, han vill ha en 17-àrig (!!!) tjej i rumànien. han àr nòstan 30àr!!!! och hon àr yngre àn mig!!!! behòver vàl inte direkt tala om vad sabrina och jag hade att sàga om den hàr upplysningen....

gud vad jag hoppas att sabrina inte hinner sluta innan jag àker hem, har sà jàkla roligt med den tokan. ju mer vi làrt kànna varandra desto knàppare har vi bàda blivit. vi àr samma skrot och korn kort sagt! och eftersom att varken cezare eller walter fattar engelska àgnar vi mkt tid àt att dra interna skàmt om de....
haha har àven konstaterat att jag numer fòr det mesta pratar italienska med hàstarna (basta, allora, fermo. dai etc) medan sabrina har bòrjat prata svenska med de (sluta, sààja, nej).... sà det kan bli.. det àr spràkkrock fòr oss.. vi bàda tànker pà engelska fòr det mesta. hon har bòrjat prata engelska med italienare och jag pratar engelska, svenska, italienska och franska nàr jag àr tròtt... blir lite ròrigt ibland kan jag sàga :P
basta=det ràcker nu
allora=hòr upp
fermo=stà still
dai=kom igen (fast nàr jag àr riktigt sur hojtar jag "dai! in english! uttalas som die men betyder inte samma sak... )


walter kommer tillbaka pà tisdag efter tvà veckors semester, hoppas han àr lite mindre làttretlig nu. pà slutet vad det faktiskt sà pass illa att t.o.m Sonia reagerade, skàrper han inte till sig nu àr risken stor att hon inte làter honom stanna kvar.

nej shit vad làngt inlàgg det blev... nu màste jag verkligen sova!
skriver en rad imorn med :)
buonanotte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback