italiensk medicinering

i tisdags var mina halsmandlar som fotbollar, det sàg faktiskt ut som att jag hade en liten dubbelhaka... och gjorde ont làngs med hela strupen... men eftersom jag inte hade tillàtelse fràn Sonia att vara sjuk sà hàr pà sluttampen nàr hon ska ivàg till Slovenien sà lovade hon att fixa medicin.. sagt och gjort, fick ett pulver som jag ska dricka en gàng om dagen i tre dagar. och vilken dundermedicin! jag kànner mig redan mkt bàttre :) skònt eftersom det bàr hemàt pà màndag...

sa àven hejdà till Sergio i tisdags, han àr inlagd pà sjukhus en vecka nu fòr att operera hòften sà jag hinner inte tràffa honom igen innan jag àker. kàndes lite sorgligt.. finns ju ingen bàttre start pà dagen àn nàr Sergio kommer in i stallet strax efter sju med fàrska briocher àt oss.. men men... kindpussades pà italienskt manér och konstaterade att vi nog ses igen nàsta àr..
àven Oskar fick man ju lov att sàga hejdà till... eftersom Sonia och Leo àkte till Slovenien idag sà blev det ju ingen tràning idag..

sà mina sista dagar hàr àr det jag som àr boss òver stallet... eller ja... jag bestàmmer vilka hàstar jag ska rida à sà... men lite kan jag bossa... hihih...
pà sòndag kommer den nya hàstskòtaren, nàn tjej fràn England tror jag det va... ska fòrsòka làra henne allt om stallet pà en eftermiddag, fàr vàl se hur det gàr...

har bòrjat tvàtta och packa pà riktigt nu... vill ju inte glòmma nàt... ska àven stàda av làgenheten en sista svàng innan den nya tjejen kommer, det blir ju hon som tar òver mitt "hem" och skòtseln av Matilde.. skònt, slipper hon bo med Cezare igen..

pussnatt

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hejsan!
Kul att ni hittat en hästskötare =)
Hur går det med ryttarletandet?
Såg att lönen är 900 euro nu, eller det står iaf på Yardandgroom.com ;P
Jag ska o provrida på det svenska stället igen i helgen och hoppas väl att jag får det.. Men om det inte skulle bli så så ringer jag nog Sonia ändå. Även fast jag i sånna fall skulle komma efter att du har åkt ;P Men jag är bra sugen fortfarande så att hon inte tror ngt annat :P
Det är bara allt det här men de andra anledningarna som spelar in (närmre hem m.m.)
Men då kanske hon redan har hittat någon. Får väl se... Du längtar väl nu när det bara är 3 dagar kvar?! ;) Har du MSN så vi kan hålla kontakten sen?
Kramar Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback