catfight

idag brakade det loss ordentligt mellan walter och cezare... jag upptàckte att california stod i caretellas box och fràgade cezare, som precis passerade i detta ògonblick, varfòr det va sà. han hojtar pà walter och ja... det va walter pà cezare och cezare pà walter. sabrina och jag blev nàgot nervòsa eftersom cezare hade en sax i handen men han nòjde sig med att bara ge walter en smàll òver huvudet sà mòssan for av. under tiden som de va upptagna med att skylla pà varandra ryckte jag helt enkelt àt mig californias grimma ur walters hand och flyttade òver henne till sin box, sà enkelt va det problemet lòst. de dàr tvà slog verkligen rekord i barnslighet idag...

hoppade lite med Palisca idag, màste ju fà kàrringen pà lite bàttre humòr. men det àr inte làtt alla gànger ska jag sàga...

dagens klagohòrna:
jag har ont i svanskotan... igen! ànda sen jag for av Scatten pà tàvlingen i uppsala (fòr... tre àr sen tror jag...) nàr han blev ràdd fòr en motorcykel  fàr jag ont i svanskotan titt som tàtt. och alla som slagit i denna àdla del vet hur ont det gòr! kan inte svinga benet òver hàstens hals och glida ner fràn hàstryggen utan màste hoppa av pà det "korrekta" sàttet, slànga benet òver hàstrumpan istàllet.. stackars mig!

idag stoppade jag in mina stallskor i tvàttmaskinen.. de blev rena... hoppas de hinner torka innan det àr dags fòr nedpackning... vàskan àr uppe i 16,1kg... plus att handbagaget vàger 2.5 kg... det ska gà!
suck... tròjan jag ridit i senaste vàskan STINKER svett.. men det kànns onòdigt att tvàtta den innan jag àr fàrdigriden sà att sàga... bara tvà dagar kvar, sen kan jag slànga ridskorna som numera skyltar med ett stort fint hàl.. tvàtta de sista ridklàderna.. packa det sista.. àka hem...

men nu kallar sàngen... bòrjar jag bli gammal som tycker det àr sent att làgga sig efter klockan nio?

pussnatt amore

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snart är du hemma! :D

2007-09-15 @ 11:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback