sömnpiller förbjudet

äntligen är man i princip klar med kompendiet på historian, blev 18 sidor. ska bara finslipa lite när vi kommer hem från Polen, så skönt. har ju suttit uppe till 12 varje natt i en vecka så det ska bli väääldigt skönt att få bocka av en grej på listan. nu är det full fokus på etiopien och fysiken..

blir lite trött på att jag har så taskigt flyt i år. Lillebror gick asbra igår, jobbade hur fint som helst i dressyren och så helt plötsligt var han jätte halt.. men när jag kollade honom idag så såg han fräsch ut, så det va nog bara en nervsmäll.
och apropå att martina klagar över nya sadlar, de gamla är fan inte bättre! eftersom Zapha musklat sig så mycket att min hoppsadel blivit för trång måste jag rida honom i mammas 30 år gamla stenhårda sadel. helt sjukt egentligen, förutom mina två galoppsadlar så har jag 5 sadlar hängande i sadelkammaren men bara mitt hatobjekt ligger på hästskrället. så jag har ONT i rumpan kan jag säga.. plus att jag har träningsvärk efter galopprundan med Julle igår. helt otroligt, har ridit sen jag va typ 3-4år men jag får ändå träningsvärk varje gång jag är ute och konditionsgalopperar. och då va Julle ändå på sitt behagliga humör igår, så istället för att man behöver sitta och slita och dra för att han inte ska sticka med en behövde jag bara krama lite med lillfingret så samlade han sig. då kan man verkligen sitta och njuta över att ha en av sveriges snabbaste d-ponnyer.

slog mig idag, de flesta runt omkring har fått nån form av hysteri över att de måste komma i form till studenten. skulle aldrig kunna hålla på som vissa gör. jag har varit där, jag har svultit mig själv och ja jag lärde mig att koppla bort hungerskänslan. kan det fortfarande om jag vill, problemet är ju bara att jag har börjat spy så fort jag blir för hungrig. Hej jag har inga fettreserver! så tro mig, kunde jag skulle jag lätt ta det ni vill bli av med. var tacksamma över det ni har människor, hellre former än planka. och tro mig, det är mycket mysigare att kramas med nån som har lite kött på benen än nån som är så smal att man tror de ska gå av bara man petar på de.

btw.. jag har blivit frälst..  eller ja beroende... Laakso i duett med Peter Jöback - from Italy to Helsinki... mums... och Oh Laura - release me... jag är som klistrad till dessa låtar..

nu kallar plugget... kan inte stå emot längre... det har mig i ett fast grepp... måste stå ut till sista maj... kan inte andas....

image52
jag längtar efter sommaren (hahah omg hade glömt luggen)

-kärlek-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback