helgen

i fredags packade jag då in Zapha i transporten och åkte helt själv till träningen. det gick jätte bra, han klev snällt på transporten själv (tack vare godishinken som jag hängt upp) och åkte som ett ljus. sååå skönt att veta att jag kan åka iväg själv med honom, det ger en större frihet. Sen att Zapha gick kanon på dressyren gjorde ju inte min dag sämre, han jobbade riktigt bra i samlade galoppen <3
image38

innan träningen var jag hos sjukgymnasten. eftersom det var första besöket blev det rätt lång undersökning av knät. och han klämde och bände och hade sig... jag sa antingen "AJ" eller "nej känns inget". Han höll iallafall med min tidigare läkare om att ledbandet är skadat. däremot blev han alldeles upprörd över att de inte gjort en mjukdelsröntgen, för han tyckte det kändes som att det va nånting på inre menisken och de bakre korsbanden.
"Tar det aldrig slut!!!, tänkte jag för mig själv. Så imorn måste jag ringa till Samariterhemmet och kolla om de kan röntga mig när jag kommer dit igen 3:e april... fast jag tänker fortsätta rida... så länge det inte gör mer ont än att jag står ut med det så kör jag på. haha jag satt ju faktiskt som gjuten i sadeln när Zapha fick vårkänslor och bockade iväg med mig idag, så jag är inte sååå svag iallafall.

i lördags kväll åt vi födelsedagstårta, eftersom ingen va hemma när jag fyllde år. Alicia, Angelica och Fredrik va också med såklart... mycket trevligt kväll blev det.

och den sjukaste grejen har hänt. jag har två små snöfinkar, Greta och Gideon (döpt av Lili efter en pensionär på hennes jobb) heter de. Tidigare hade jag zebrafinkarna Bodil och Knut, de la aldrig några ägg eller så men de trivdes bra ihop. eller jo de la ett ägg sista året jag hade de, men jag är övertygad om att det berodde på senilitet. Hur som helst, jag har då varit tvärsäker på att Greta och Gideon har nån hormonrubbning för de har pippat och lagt ägg som galningar ( för er som inte vet så lägger finkar bara ägg om det är befruktat), men sen har de ju inte tagit hand om äggen. Sist jag städade låg det 13 ägg i buren, tror de blev lite överambitiösa. Iallafall så såg jag för nån vecka sen att det låg nya ägg i boet men jag brydde mig inte om att ta bort de, för de tar ju ändå inte hand om äggen tänkte ju jag.
Igår när jag kom in från stallet för att fika kommer Ove ner från övervåningen och säger:
- Så det lyckades till slut.
- Va? Vad lyckades?
- Vet du inte?
- Nej, vadå?
- De har ju fågelungar.
- VA?!!

image39
                  mamma Greta

 image40
                               pappa Gideon

och ja eftersom att jag inte alls hade väntat mig detta var det ju bara att hugga tag i telefonen och ringa först Palms Zoo för att höra vad jag skulle ta mig till, sen brodern min för att be honom sprinta ner till Palms zoo och inhandla babymat...
ska bli väldigt spännande att se om de klarar sig nu. Jag har lyckats se att det är minst 4st... Greta och Gideon är iallafall vansinnigt duktiga föräldrar, de pysslar och donar och duttar och byter av varandra med att värma ungarna hela tiden. och kikar man in blir de jätte arga, burrar upp sig och blänger surt: "kommer du hit så dödar jag dig!!!" synd bara att 2gram fågel inte inger så stor respekt...

Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre besvärligt

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag får grattulera till dina barnbarn!

Postat av: Sandra

vad kul att du fått ungar! :) måste få se!
love u. <3

2007-03-27 @ 21:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback