Italien

fick ett samtal av min bror idag som vände upp och ner på hela dagen....

- hej, visst behövde du mer erfarenhet för att komma in på Flyinge?
- ehm.. ja..
- vill du åka till Italien och jobba?
- eh... italien.. va???
- stallet som Lina jobbar på behöver en till beridare, hon undrar om du har lust att jobba en månad där...

så jag har suttit i telefon en del av dagen.. pratade med Marassas ägare, om jag drar till Italien måste jag ju antingen fixa fram någon annan som kan rida henne eller så får Wilda ta hem henne igen.
Vet inte vilken månad som gäller än, men skulle tro att det är juli... Lina ska ringa mig och berätta mer.. sen lär jag ringa min chef på ICA och prata med honom om saken.. känner mig dum som sviker efter bara två veckor men det här är en sån otrolig chans för mig! dessutom kommer jag få finslipa min italienska och faktiskt kanske viktigast av allt; jag får komma bort från allt annat ett tag. Bort från mina egna hästar och allt som påminner om olyckan, få en nystart så att säga..

jag kommer rida 8 -10 hästar per dag, bara tipptopp-världsklass hästar.. dessutom får jag träna för världsstjärnor som t.ex. Ludger Beerbaum och åka med på internationella tävlingar... fattar ni vilken chans det är?!! visst det är världens slitgöra för bara 700 euro i månaden, men jag kommer ju få grym erfarenhet... men tar nog inte med mig nån häst, blir lite dyrt för bara en månad.. Lillebror och Julle ska ju ändå säljas och Zapha kan få gå på bete och ha det skönt under den tiden, det gör inte så mkt.. de andra man mamma ta :)

wow jag är lite uppe i varv över det här fortfarande.. sånt här händer inte mig...

Kommentarer
Postat av: Elin

Klart du ska ta chansen om det går å ordna! grattis bejb

Postat av: Tomas

Låter som en bra chans du fått. Glad midsommar :)

2007-06-22 @ 18:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback