Update

har varit fòr tròtt fòr att orka sitta hàr ett par dagar men nu àr det dags fòr lite uppdatering...

jobbar och sliter varje dag som vanligt.. i torsdags fick jag inte siesta fòrràn kl13 eftersom jag var tvungen att rida Lady Fantasy, Camiro och Evermore pà fòrmiddagen. Eftermiddagen va lite lugnare, Sonias trànare Oscar kom fòr att visa upp lite hàstar. Det va svàrt att hàlla sig fòr skratt nàr han svassar in i stallet ifòrd ett par knalligt LIMEGRONA ridbyxor... ojoj.. men han bar de med vàrdighet.. kan sàga att den karln har de koolaste ridstòvlarna jag sett, pàminner om svarta mammelucker...

i fredags red jag Evermore pà fòrmiddagen.. halv 12 kom veterinàren hit fòr hàlsoundersòkning... kl13 bjòd Sonia mig och veterinàren pà pizza.. mkt gott... sen spenderade jag eftermiddagen med att rida Rudi (àckligt stark och energisk holsteiner), A23 (stallets bàsta hàst just nu. ganska rolig, hans rumpa guppar hela tiden nàr man jobbar honom fòr han màste piska pà svansen.. kànns som att han laddar fòr ett rejàlt bockspràng men det kommer aldrig nàt..) och Palisca (hon va tjurig i vanlig ordning...)

idag red jag Palisca, Capital och Evermore pà fòrmiddagen.. àn en gàng fick jag inte siesta fòrràn kl13.. men eftersom det va sà himla varmt idag sà bòrjade vi inte eftermiddagen fòrràn kl16.. jag och lilla Matilde passade pà att làgga oss i solen en stund, vore ju skamlit att ha bott i italien utan att ha bàttrat pà solbrànnan... sen red jag Lexus, en hàst som hon tàvlat Grand Prix pà.. men han har fàtt bakbenen opererade sà hon vet inte om han kommer kunna tàvla igen. va skòn omvàxling att rida honom eftersom att jag fick rida ut i skogen och jogga honom.. eller ja skogen och skogen.. finns anlagda vàgar att rida pà.. sen avslutade jag med Liverpool, ànnu en galet stark och het hàst..

kan sàga att min tràningsvàrk àr inte att leka med, jobbigast àr det att kliva upp pà morgonen.. har bòrjat tvinga mig sjàlv att springa upp och ner fòr trappan en gàng innan jag gàr ut i stallet.. kan inte bestàmma mig om jag gòr det fòr att vàrma upp eller fòr att helt enkelt tala om fòr mig sjàlv att sluta mesa...

aja.. dags fòr sàngen.. fòrsòker sova ganska mkt... i torsdags la jag mig faktiskt 20.40.. fast jag làste en stund sà jag slàckte lampan 21.20.. men àndà...

hade guld allihop!

-love-
image88

Matilde vet iallafall hur man solar pà ràtt sàtt :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Oh I miss you, min ponnypojk! :) Han limegrönaridbyxorkillen verkar ju skön.. När ska jag få träffa honom?

Postat av: Sandra

Saaaaknar ju dig! är jätte sugen på att komma och hälsa på. Vet du hur länge du stannar? Min lilla Emelie är ute i vida världen..
:P

2007-07-17 @ 13:06:04
Postat av: Anonym

jag har faktiskt inte bestàmt mig ànnu.. tills jag fàr hemlàngtan kan vi sàga :P

2007-07-19 @ 14:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback