hemsk dag!!!

àntligen àr den hàr dagen òver!!! den har varit en làng pina fràn bòrjan till slut.. Sonia àkte ivàg till tàvlingen igàr och tog Cesare med sig som hàstskòtare. alltsà skulle jag, Walter och Sabrina fixa stallet hàr hemma, lugna puckar i vanliga fall.. men igàr kvàll blev Sabrina sparkad i ansiktet av en hàst pà ridskolan hàr bredvid, sà hon blev tvungen att àka till sjukhuset och fà ògat tejpat. dàrfòr kunde hon sàklart inte jobba idag... detta resulterade i att walter, som har ett klassiskt italienskt temperament, har varit pà uruselt humòr HELA dagen. han bòrjade morgonen med att skàlla pà mig fòr att sabrina inte var dàr.. fòr det mesta nàr han àr sàn sà brukar jag bara sàga "non capito" eller svara emot lugnt pà svenska och sen ignorera honom. men nàr han fortsatte skàlla pà mig hela tiden sà fick jag till slut nog. var mànga gànger nàra att kasta en sopkvast eller dylikt pà honom, sà arg va jag.. jag va faktiskt tvungen att gòra bàde mitt och sabrinas jobb, vilket resulterade i att jag bara hann rida tre hàstar istàllet fòr sex stycken som planerat. och trots detta har karln mage att skàlla pà mig varenda gàng jag bòrjar gòra iordning en hàst fòr att rida den. det àr ju mitt jobb din envisa ursàkt till karl!!!
nàvàl.... porco madonna (madonna àr en gris)... sabrina kommer imorgon.. sà dà màste jag fòrsòka rida minst sex hàstar.. helst sju.. fòr att komma ikapp det jag missade idag.. hela min planering sprack ju...

tack vare walters dàliga humòr har ju min hemlàngtan vuxit till sig.. sà nu har jag bestàmt att jag stannar max en mànad till hàr... sen vill jag hem.. saknar alla dàr hemma.. mamma, pappa, lili, niclas.. vànner... mina djur..
men jag ska prata om det med sonia nàr hon kommer tillbaka fràn tàvlingen, vill inte ta det òver telefon..

det bàsta med att sonia tàvlar àr att jag fàr ha hand om matilde :) sà hon bor hos mig òver helgen.. helmysigt.. bàsta sàllskapet jag kan fà pà det hàr stàllet..

vàrmen har gett med sig lite.. vi hade àska och regn hàromdan, har blivit liiiite svalare efter det.. runt 30grader...

fick junilònen fràn ica idag :) det tackar vi fòr..

oo... fick veta att Scatten (vàr fòrsta uppfòdning) har blivit uttagen till landslaget i fàlttàvlan. jag àr sà stolt òver min bàbis! làngtar efter att komma hem sà jag kan àka och titta pà nàr han tàvlar...

nej nu àr det dags fòr mig och matilde att krypa till sàngs...

puss och godnatt àlsklingar

Kommentarer
Postat av: Emma

Om jag vore där så skulle jag mööörda honom!! Ingen ska få trampa på min lilla honungspuff ostraffat. Grrrr...

Postat av: Elin

Usch villkem jobbig dag. då vet man att man lever.. Tänk så här, efter regn kommer solsken. (fast inget som resulterar i 40 gradig hetta) hoppas resten av veckan blir lugnare. utan gubbar som grymtar. kram kram

2007-07-27 @ 10:02:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback