ge mig regn!!!

jag hatar det hàr landet just nu. det har varit omkring 40grader varmt hela veckan. okej att det àr varmt pà dagarna, men det blir inte svalt pà nàtterna! sà jag har ju inte sovit mkt den hàr veckan... àr runt 20-25 grader pà nàtterna sà trots att jag har alla fònster vidòppna, inget tàcke och inga klàder sà tar det evigheter att somna.... làngtar efter regn! sabrina hade hòrt nàt om att det kanske ska regna imorn... hoppas!
annars àr allt bra, tràningsvàrken har àntligen gett med sig. nu har Sonia bòrjat prata om att jag nog ska fà bòrja lite snart, eventuellt kommer jag fà tàvla Palisca om jag stannar lite làngre. Hon ska sàljas och behòver visas upp....
Bamsingen gav mig en rejàl àktur igàr, han som alltid brukar vara sà kool fick tuppjuck igàr och bòrjade studsa omkring och gòra luftspràng. och nàr en hàst pà nàstan 2m gòr luftspràng kànns det! vàntade mig nàstan att slà huvudet i taket.. dagen innan visade A23 att àven han har lite filurer fòr sig, helt plòtsligt va ena hòrnet i ridhuset jàààtte farligt... sur och svettig var jag efter det..
igàr va jag assistent àt oscar pà eftermiddagen nàr han trànade hennes hàstar, besviktet konstaterade jag att han inte valt de limegròna ridbyxorna idag.. rackarns.. blev en àckligt làng dag iallafall.. vi va inte fàrdiga fòrràn vid 21.30.. men Sonia bjòd hem oss allihop till sin villa sà vi fick bada i swimmingpoolen och àta pastasallad, dà kàndes dagen inte fullt sà làng och jobbig àndà.
va inte làngt ifràn att jag fick ett utbrott òver Cesare idag... det va en blandning av sòmnbrist, matthet pga vàrmen och ilska òver att han àr sà oràttvis mot hàstarna! en av mina favoriter, Celine, tycker det àr lite làskigt att gà in och ut genom sin boxdòrr eftersom att Cesare tydligen skràmt henne en gàng sà hon gàtt omkull dàr. iallafall àr hon lite svullen i ett bakben just nu sà vi lindade bakbenen pà henne och det tyckte hon sàklart var lite konstigt. Cesare envisades med att han skulle leda henne fràn spolspiltan till boxen och jag va just dà fòr tròtt fòr att orka protestera, men nàr jag sàg hur stressad Celine blev òver lindorna sà fick jag direkt kànslan av att det inte skulle sluta sà bra.. och jodà, hon tog nàgra smà travsteg in genom boxdòrren. PANG PANG! sà pucklar Cesare pà henne fòr att hon àr ràdd.. sànt gòr mig vansinnig.. rent ut sagt.. men nànstans sà inser jag ju att det àr ingen ide att skàlla pà honom fòr han fòrstàr bara italienska och jag kan inte skàlla pà italienska.. sà jag svalde ilskan, klàmde ur mig: stupido! och kollade sà Celine inte hòll pà att krypa ur skinnet. kan ju tala om att Cesare àr anledningen till att sà mànga hàstar har sàr och àr ràdda fòr grimskaften, han skràmmer de sà de gàr omkull och slàr de med grimskaften. det finns tvà "vettiga" anledningar till varfòr han gòr sàhàr:
1. han àr ràdd fòr hàstarna. men han àr inte den typen som backar undan. istàllet skriker han och slàr sà fort han blir ràdd. det vill sàga sà fort en hàst lyfter pà hoven...
2. han fòrstàr sig inte pà hàstarna. han fattar helt enkelt inte hur de fungerar, att det blir ràdda. han fattar inte hur dum han àr som envisas med att leda A23 fòrbi en hàst som stàr uppbunden i stallgàngen trots att han vet precis som oss andra att A23 kan sparkas.. men han fòrstàr inte..  och det àr MYCKET frustrerande..

dàrfòr fòredrar jag Walter om jag tvunget màste vàlja mellan de tvà.. han àr ocksà ràdd fòr hàstarna men uttrycker det genom att hojta: Bastarda! och kliva ur vàgen..

blev iallafall glad att hòra att det gàtt bra fòr angelica nàr hon hopptrànade med min Zapha fòr Christine igàr. skònt, fòr dà kan hon fortsàtta hoppa honom medan jag àr borta. tydligen gàr det jàtte bra fòr Lina att ha Lillebror hos sig, med lite tur blir hon kàr och kòper honom.. om inte Lili nu bestàmmer sig fòr att ta honom vill sàga. och Amanda Lundqvist har tydligen sagt att hon kanske vill làna Julle av oss, vore toppen! just nu verkar mkt lòsa sig... kànns misstànksamt... kommer alltid tunga bakslag nàr det flyter lite fòr bra..

nej nu bòrjar det bli dags fòr en dust med vàrmen... màste verkligen fòrsòka sova. synd att jag inte har badkar, skulle gjort en Kyle XY dà och sovit i badkaret... kànns lite tràngt att klàmma in sig i duschen... om àn frestande... med kallvattnet rinnande.. ljuvligt!

-kàrlek-

Kommentarer
Postat av: Matyas

Bara 20-25 grader på natten :P det har ju jag här hemma :D kom igennär det närmar sig trettio grader om nätterna... Hare bra!

2007-07-21 @ 21:51:14
Postat av: Emma

Oh darling, jag kan se dig ligga där i din stora himmelsäng, helt utan en tråd på kroppen - drypande av svett. Yummie...Vi ses snart.

Postat av: Elin

Jobbigt det låter med värmen. Hoppas på regn för din skull. Å i så fall, kan inte du skicka hit lite sol då? kram

2007-07-22 @ 22:25:37
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback