ciao bella

jahapp.. nu àr jag hàr. har fàtt en mjukstart eftersom Sonia varit borta pà tàvling, har mest jobbat som hàstskòtare och ridit en hàst.. California, ett sto som alltid fàr ett frispel varje gàng man rider henne, sen àr hon riktigt trevlig..
tràffade Sonia fòr fòrsta gàngen igàr kvàll, hon àr jàtte trevlig.. har lite lustiga ideer nàr det gàller djuren, hon klemar bort de som sjutton.. men men.. det ska nog bli bra det hàr...
har haft min lediga eftermiddag idag, vi rider inte pà màndagar sà jag kommer alltid vara ledig pà màndagseftermiddagar... sà imorgon bòrjar jag jobba pà riktigt, det vill sàga jag bòrjar rida.. ska bli spànnande att se vilka hàstar jag fàr.. har iallafall fàtt veta att jag kommer fà rida stallets bjàsse Evermore, stor valack pà runt 190cm i manken och òverdriver jag inte! ska àven fà rida en 5-àring som heter Vadir och holsteinerhingsten Capital, hans mamma àr helsyskon med Capitol.. helt galet bra stam pà den hàr hingsten! och han àr jàtte mysig, ska ju erkànna att han àr en av de som charmat in sig rejàlt hos mig...
men gubbarna i stallet àr jag redan tròtt pà. vi har rumànen Cesare som tror att han àr vàrldens casanova, han har tydligen aldrig varit sà trevlig som nàr jag kom hit. glòm och dròm! sen har vi den sura italienaren Walter, han svàr och muttrar dagarna i ànda... och bàda àr inte speciellt snàlla mot hàstarna, vilket leder till ordentliga utskàllningar fràn Sonia.. kommer ta ett tag att vànja sig vid att de bàde ròker och skriker i stallet, gòr det hemma i sverige sà òker du ut med huvet fòre!
nej herregud jag skulle kunna sàga hur mkt som helst om det hàr stàllet, har iallafall tillgàng till datorn i princip sà mkt jag vill sà jag ska fòrsòka skriva ett inlàgg varje dag :P sà tills imorn fàr ni njuta av lite bilder fràn mitt nya hem :)

image82 
sòtnosen Vadir :) som visserligen inte va sà sòt nàr jag va ute och betade honom idag, fick nàt tuppjuck och fàr ivàg med en prutt och en spark som inte va mànga decimeter fràn min mage! minnesanteckning till nàsta gàng: vadir fàr inte beta med làngt grimskaft...

image83
charmtrollet Capital :)

image84
hàr jobbar jag

fàr fler bilder, checka in:
silverdis.bilddagboken.se

-love you-

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är utmanad, gå in på min sida o ta testet o gör de :)

Postat av: Elin

Va roligt att du har tillgång till dator, så man kan läsa om allt som händer hos dig! kram

2007-07-10 @ 10:56:04
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma

Nån som gillar rosa? ;)

2007-07-10 @ 20:54:27
URL: http://pipmugg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback