skola

nu sitter man här på Högbergs och skriver på biologiarbete. Känner mig väldigt duktig, är nästan färdig med min fördjupning i organiska miljögifter och metaller. Egentligen hade jag inte behövs komma hit förrens 10.20 men jag vet att hade jag stannat hemma hade jag gått ut och ridit istället för att skriva på biologin. Kan mig själv mycket väl...

Igår va det hoppträning. Zapha blev väldigt i gasen av gårdagens övningar, handlade mycket om att jobba i ett högre tempo. Han blir lätt stressad då och låser sig, blev en hel del studsa runt på bakbenen och galoppera så fort mot hindret så matte tänker: nu dör vi!
Men han är duktig gossen, det har hänt mycket senaste månaderna. Nu är han väldigt lydig i de lugna gångarterna så han behöver öva på de kvickare.

Ikväll är det 60min spinning som gäller, nu har jag gett mig sjutton på att jobba upp flåset. Fast det värsta är att jag har haft väldigt ont i knäna sen förra passet, blir så trött på att de inte tål nånting. Så idag var jag duktig och packade ner mina svindyra knästöd, tänker verkligen inte sluta cykla bara för att de känner sig slitna, nån måtta får det vara.

Smärta är bara inbillning som Martin brukar säga :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback