veckan som gått

jahapp.. då var lovet nästan slut... detta har jag haft för mig:
måndag
#Lagade köttfärspaj med lock till middag
#Åkte iväg med katten Sör Nils till veterinären. Han fick kortisonspruta och antibotika för 9dagar så nu är infektionen borta och Nisse kan kissa igen.
#Tittade på medan Angelica red min häst.. Magi's Red Cat aka. Lillebror aka. knämördaren
#Fick besök av Jojo, hon lämnade underkläderna som vi köpte.
tisdag
#Lagade indisk kyckling med ris och jordnötter.. GOTT!
#Fick besök av älskade py (sandra).. bjöd henne på maten och tjattrade ett par timmar. blev såklart en nybakad chokladkaka också :) var mycket uppskattat, har inte träffat den pärlan sen lucia förra året...
#Pussade lite på hästarna
onsdag
#Åkte till Uppsala med mamma. Vi var först till Mio och hämtade barstolarna till köket, de är göööööör snygga! Vi lyckades även morra till oss ett presentkort på 10% av vad stolarna hade kostat oss eftersom att de var försenade med leveransen. Sen ÖB för dammsugarpåsar, våran dammsugare suger (hihihi) för det går bara att köpa påsar åt den på ÖB. Sen bar det av till IKEA för att kolla på gardiner. Konstaterade att jag går långsamt fortfarande. Under den tiden det tog för mig att kliva ur bilen, gå in på IKEA, förbi alla avdelningar och barnens IKEA bort till textilavdelning så hann min mamma sprinta bort till COOP, köpa två blommor, sprinta tillbaks till bilen, stoppa in blommorna i bilen och sen skubba iväg till textilavdelningen. Vi kom fram samtidigt! suck.. IKEA är förbannat stort.. jag var redo att hasa mig tillbaks till sängavdelningen och vila en stund efter min promenad, var helt slut i knäet.
#Lagade orientalisk wokad gryta
#Städade huset lite
#Pussade lite mer på hästarna
torsdag
#klantade mig under natten. började frysa och var lite halvvaken. tänkte väl nånstans att jag skulle kura ihop mig för att bli varm och försökte dra upp benen. AJ!!!! smärtan var ooolidlig.. kved en stund för mig själv samtidigt som jag tänkte: din dumma kossa hur fan kan du glömma knäet??? resten av natten tillbringades på rygg med min sedvanliga kudde under knäet.
#Tog lite sovmorgon
#Lagade mexikansk soppa och pannkakor
#Bokade tid för min tatuering
#Pussade ännu mer på mina hästar
fredag
#Pumpade däcken på bilen
#Åkte till Tierp en sväng och handlade efterrätt
#Ringde och bråkade lite med Comviq och club zed för att de drar pengar från mobilen, inte konstigt att pengarna försvann så fort.
#Storebror och hans nya tjej kom och åt middag. Vi bjöd på spätta i saffransås och till efterrätt frukt med smält vit choklad över... GOTT!!! måste säga att jag gillade Maria mycket. henne får brodern gärna behålla :) hon var trevlig och rolig och kort sagt en tjej med bra koll.
#Beställde biljetter till Göteborg.. resa dit för mig och hemresa för mig och Lili...
#Pussade ändå mer på hästarna
lördag
#Lagade biffstroganoff
#Klarade av att med pappas hjälp ta in hästarna på kvällen. var första gången som jag ledde en häst sen olyckan, det går bra med de snällaste som inte har så förbannat bråttom in till maten.
#Tittade på Grand Prix hoppningen från Göteborg. Suckade över roffes ständiga otur med bommarna, han har inte fått till flytet i år. men sen kan man inte annat än bli imponerad av Meredith, hon är i särklass helt enkelt. Checkmate är smågalen och det är nog Meredith också :P
#Tittade på Melodifestivalen. det roliga är att jag har alltid varit: usch! Fy! jag tar inte i melodifestivalen med tång ens! allt låter likadant! blä!
men i år har det varit kul att titta för det är så många roliga artister.. och ögongodis... ser fram emot finalen.. meeoow..
#bokade martina till att hoppa min zapha på träningen på tisdag.
#pussade ääääännu mer på mina hästar
#Skrev ett nytt inlägg i bloggen.

Nu ska jag sova...ett par timmar.. sen vakna.. byta ställning lite... somna igen.. vakna... återgå till ursprungliga ställningen.. somna.. vakna igen... fundera över vad klockan är... bädda om knäet... somna en stund till... vakna.. lyssna på när pappa går upp... byta ställning.. somna... vakna av att mamma går upp... ta ett par krafthämtande andetag... böka mig ur sängen... och ja sen börjar dagen igen.. 157669-7  kärlek (live from the butcave)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback